کاهش ۴۱ درصدی معامله آپارتمان در تهران

کاهش ۴۱ درصدی معامله آپارتمان در تهران

http://www.bananews.ir/بانک مرکزی اعلام کرد که در ماه گذشته، خرید و فروش آپارتمان در تهران بیش از ۴۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش بنانیوز ؛ در اردیبهشت‌ امسال متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۳٫۹ میلیون تومان بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۰٫۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

آنطور که آمارهای بانک مرکزی نشان می دهد در این ماه تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران بالغ بر ۱۴ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی بود که کاهش ۴۱ درصدی را به ثبت رسانده است.

این در حالی است که در میان مناطق ۲۲‌ گانه شهرداری تهران بیشترین متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده هفت میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و در به منطقه ۳ بوده و کمترین آن دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و به منطقه ۱۸ تعلق دارد.

همچنین بیشترین رشد متوسط قیمت در این ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل به منطقه ۷ با ۵٫۸ درصد و بیشترین کاهش قیمت به منطقه ۲۲ با ۵٫۴ تعلق دارد.

اما در مجموع دو ماه ابتدایی امسال بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در تهران معامله شده که بیش از ۳۸ درصد در مقایسه با سال گذشته کاهش دارد.

    نظرات