قصد شهرداری، مرمت خانه سیمین و جلال است،‌ نه تخریب

قصد شهرداری، مرمت خانه سیمین و جلال است،‌ نه تخریب

http://www.bananews.ir/«خلیل راحتی» گفت: این خانه (سیمین و جلال) میراثی است و شهرداری فقط قصد نوسازی و مرمت آن را دارد و هیچ دخل و تصرفی رخ نداده است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir«خلیل راحتی» مدیر عامل سازمان توسعه فضای فرهنگی شهرداری تهران،  بیان کرد: خانه «سیمین و جلال» پس از انتقال وسایل منزل به انبار شهرداری در اردیبهشت ماه سال جاری، اوایل خرداد ماه به شهرداری تحویل داده شد و پس از پایان کار، لوازم منزل برگردانده خواهد شد.

وی افزود: از همان زمان تحویل خانه، بحث تبدیل این خانه میراث به «خانه ادبیات» بود.

 

{jathumbnail off}

http://www.bananews.ir/

«راحتی» با بیان اینکه برای کاربری این خانه دیدگاه‌ها و ایده‌های متفاوتی وجود داشته است، گفت: سه دیدگاه مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت. در ابتدا اینکه بحث «سیمین و جلال» را در این خانه مطرح کنیم، دیدگاه بعدی بحث ادبیات و متخصصین این عرصه بود و دیدگاه سوم این بود که با توجه به اینکه خانه متعلق به سیمین و جلال بوده و هردو نویسنده و داستان نویس بوده‌اند. کسانی که در اینجا فعالیت می‌کنند از این موضوع الهام بگیرند که یا داستان نویس شوند یا داستان خوان.

«راحتی» افزود: مسائل عمرانی و مفهومی پروژه مطرح بود و به همین دلیل بحث عمرانی با تاخیر شکل گرفت، زیرا در بحث مفهومی تکلیف می‌شد و چون این دو حوزه با هم ارتباط دارند تاخیر در هردو پیش آمد، بحث عمرانی به خاطر فرسوده بودن ساختمان مطرح شد و امیدواریم در چند روز آینده پیمان کار مربوطه را اختیار کنیم کار آغاز شود.

http://www.bananews.ir/

وی با ابراز تعجب از مسائل مطرح شده پیرامون تخریب منزل سیمین و جلال توسط شهرداری گفت: من نمی‌دانم این حرف‌ها که شهرداری این ساختمان را تملک کرده و قصد تخریب دارد، از کجا می‌آید.

http://www.bananews.ir/

مدیر عامل سازمان توسعه فضای فرهنگی شهرداری تهران عنوان کرد: این‌جا ساختمان میراثی است و کسی حق تخریب ساختمان را ندارد. قصد ما حفظ، نوسازی و مرمت است، نه تخریب. انتخاب پیمانکار پروسه خاصی دارد که وقتی انجام می‌شود که کار آغاز می‌شود.

http://www.bananews.ir/

وی با بیان اینکه در سال جاری اعتبار این پروژه فراهم شده است، گفت: ردیف اعتباری این کار مهیا شده و به امید خدا در شش ماه اول سال آتی این ساختمان را تحویل خواهیم داد. همانطور که گفتم مقدمات از اواخر سال پیش و اوایل سال جاری فراهم شده است.

«راحتی» در خصوص شرکت توسعه گفت: احداث ساختمان‌های فرهنگی،‌ مذهبی، اجتماعی و ورزشی در سطح شهر توسط شرکت توسعه انجام می‌شود.

http://www.bananews.ir/

* منزل استاد انتظامی پاتوق پرورش بازیگران تئاتر می‌شود.

http://www.bananews.ir/

مدیر عامل سازمان توسعه فرهنگی شهرداری تهران در ادامه بیان کرد: منزل استاد انتظامی که قرار است تئاتر در آنجا به نمایش گذاشته شود، به مکان و پاتوق پرورش بازیگران تئاتر منزل تبدیل می‌شود. این مکان مدتی است به بهره برداری رسیده است.

وی تصریح کرد: طبق مصوبه شورای شهر تهران یک مرکز فرهنگی باید تشکیل شود که اینگونه امکان تحت نظارت آن به فعالیت بپردازند و این منزل نیز در زیر مجموعه مرکز قرار خواهد گرفت.

http://www.bananews.ir/

راحتی افزود: خانه سیمین و جلال ثبت میراث فرهنگی شده است و یا هیچ دخل و تصرفی در آن نمی‌توانیم داشته باشیم و همین کار ما را محدود کرده است.

http://www.bananews.ir/

به دلیل اینکه باید پویایی و زنده بودن این خانه حفظ شود، امیدواریم با تملک املاک اطراف بتوانیم فضاهای جانبی در اطراف آن ایجاد کنیم که از طریق آن‌ها خدماتی را انجام دهیم.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات