پیشنهادهای ارتقای صنعت هوایی به وزیر راه
مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایرتور تامین ارز مورد نیاز این صنعت با نرخ مبادلهای و ثابت ماندن نرخ سوخت هواپیماها را از مهمترین مطالبات و خواستههای ایرلاینها از دولت عنوان کرد.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سیروس باهری در گفتوگو با ایسنا، تقسیط طولانی مدت بدهی خطوط هواپیمایی به شرکت نفت، ثابت ماندن هزینهها و عوارض خدمات فرودگاهی و بازگشت نرخ شرکت فرودگاهها به ابتدای سال ۹۱ را از جمله درخواستهای ایرلاینها از دولت جدید دانست.
وی گفت: معافیت گمرکی هواپیما، تامین قطعات و لوازم مصرفی ناوگان هوایی کشور و تغییر اساسنامه صندوق توسعه ملی به منظور ایجاد شرایط مساعد برای خرید ناوگان هوایی از ضرریات صنعت حمل و نقل هوایی است که برای بهبود عملکرد شرکتهای هواپیمایی و خدمات رسانی بهتر و بیشتر باید انجام شود.
باهری به اجرای مفاد ماده ۱۴۹ قانون برنامه پنجم توسعه و آزادسازی نرخ بلیت، ترغیب دولت به منظور حمایت از صنایع پاییندستی همچون هتلداری و گردشگری و ایجاد سازوکار همگرایی کلیهی دستگاهها، سازمانها و نهادهای مرتبط با صنعت اشاره و بر لزوم توجه وزیر راه به این مباحث تاکید کرد.
مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایرتور گفت: توسعه ناوگان را با استفاده از توانمندیهای داخلی و به کارگیری ۲۰ فروند هواپیمای ایران ۱۴۰ و ۱۶ فروند هواپیمای آنتنوف ۱۵۸ تولید داخلی در دستور کار داریم.
وی اظهار کرد: کاهش سن ناوگان از ۱۷ سال فعلی به زیر ۱۰ سال، افزایش سهم جابهجایی مسافر هوایی در داخل کشور و افزایش توانمندی تخصصی شرکت در تعمیر و نگهداری هواپیما از برنامههای مهم این ایرلاین است.
باهری بحث افزایش فروش در بستر فناوری اطلاعات و کاهش وابستگی به نیروهای خارجی را از دیگر برنامههای مهم این شرکت برشمرد.
نظرات