روايت مديرعامل شركت توانير از دغدغه هاي رييس جمهور ...

به گزارش پایگاه خبری توانیر، مصطفی رجبی مشهدی با بیان این که رییس جمهور شهید علاوه بر اشراف کامل به اوضاع کشور، به حوزه انرژی هم توجه ویژه و خاصی معطوف می داشتند، گفت: چندین نوبت جلسات شورای عالی انرژی با حضور آن بزرگوار برگزار و دستورات خیلی خوبی هم صادر شد که موجب سرعت گرفتن خیلی از کارها شد. به عنوان نمونه طی این ٣ سال حدود ٩ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی احداث و به ظرفیت تولید برق کشور اضافه شده است که بخش عمده آن برآمده از توجه خاص آن شهید والامقام به مسائل صنعت برق بود.
وی خاطرنشان کرد: ایشان توجه ویژه ای به موضوع تعرفه برق داشتند، به نحوی که تعرفه ها تا جایی که ممکن است تغییر نکند که امکان پرداخت هزینه برق برای عموم میسر باشد. با همین دیدگاه بود که تصمیم گرفته شد مشترکانی که مصرف برقشان زیر الگو بود تغییر چندانی نداشته باشند، اما مشترکانی که خیلی پرمصرف بودند مورد توجه ایشان بود که مصرف برقشان به گونه ای باشد که برق به سایر مشترکان نیز برسد و مشکلی در تأمین برق آنها پیش نیاید.
به گفته وی، یکی دیگر از دغدغه های شهید خدمت، آیت ا... رییسی؛ موضوع مطالبات تولیدکنندگان برق با پیمانکاران بود، به طوری که در  ٢ سال اخیر حدود ٥٠ هزار میلیارد تومان از مطالبات تولید کنندگان برق، نیروگاههای خصوصی و نیز تولیدکنندگان قطعات و پیمانکاران صنعت برق پرداخت شد که رقم قابل توجهی است و تقریباً نیمی از مطالبات این بخش را توانستیم با مساعدت ایشان از طریق اسناد خزانه پرداخت کنیم. همیشه دغدغه ایشان این بود که این بخش کمترین آسیب را ببیند و بتوانند فعالیتشان را انجام دهند که کشور در تأمین برق دچار مشکل نشود.
سخنگوی صنعت برق در ادامه گفت: تأمین برق روستاها از موضوعات دیگر بود.  تعداد روستاهای بدون برق مانده که تعدادشان اندک است و ما تقریباً اغلب روستاها را برق دار کرده بودیم مگر آنهایی که بعداً سکنه ای به آن اضافه شد یا اینکه کوچ نشینان و عشایران بودند که به آنها هم بسته های انرژی سیار در اختیارشان قرار گرفت، همه این موارد خوشبختانه در دوره ایشان سرعت پیدا کرد و در واقع رییس جمهور شهید به دنبال آن بودند که راهکارهایی را برای توسعه سرمایه گذاری ایجاد کنند.
رجبی مشهدی تصریح کرد: به حمد ا...  در این دو سال ما در بخش خانگی نه تنها خاموشی نداشتیم، بلکه توانستیم انرژی بیشتری را برای بخش صنعت تامین کنیم. سایر بخشها هم همین طور با مساعدت و پیگیریهای شهید آیت ا... رییسی و مصوبات هیأت محترم وزیران در مسیر پیشرفت قرار گرفتند. ایشان همه اینها را دنبال می کردند و در طرحها و نیز دیدارهایی که با کارکنان صنعت برق در مرکز دیسپاچینگ ملی داشتند هم حضور موثر و گرمی داشتند، من خود دو نوبت در خدمت ایشان بودم همگی به گرمی بود و با حوصله موضوعات را می شنیدند و نظرات بسیار سازنده ای ارائه می کردند. سرجمع همه این موارد توانست قوت قبلی برای همه کارکنان صنعت برق، وزیر محترم نیرو و سایر همکاران ما در صنعت برق باشد که خوب عزیز بزرگی را از دست دادیم امیدوارم که این ضایعه بتواند برای جمهوری اسلامی جبران شود.  مردم عزیز ما  خدمتگزاری را که برای خدمت سر از پا نمی شناخت، از دست دادند. امیدوارم خداوند متعال به خانواده و نزدیکان ایشان صبر عطا کند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات