ریل‌گذاری ترافیکی شورا از نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی تا اجرای پروژه‌های ترافیکی متعدد

ریل‌گذاری ترافیکی شورا از نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی تا اجرای پروژه‌های ترافیکی متعدد

به گزارش شهریار ، یاسین بجانی در برنامه تلویزیونی تبریزیم ضمن تبریک روز کارگر به کارگران خدوم شهرداری تبریز و تبریک روز معلم اظهار کرد: شورای اسلامی شهر در مقام سیاست‌گذاری امور شهری برای تصمیم گیری درست نیازمند استفاده از نظر کارشناسان و متخصصان کاربلد شهر است بر همین اساس ۹ کمیسیون تخصصی در شورا تشکیل شده و به صورت مستمر جلساتی در حوزه خود برگزار می‌کنند.

وی با بیان اینکه کمیسیون‌ها نقش موثری در پیشبرد اهداف کلان شورا به مثابه سیاستگذار دارد، افزود: باتوجه به اهیمت موضوع در  دوره ششم شورا، کمیسیون ورزش و جوانان، کمیسیون فناوری اطلاعات و شهرهوشمند و کمیسیون سرمایه گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار تاسیس شده و به صورت مستمر در حوزه های تخصصی ایفای نقش می کنند.

بجانی با تشریح کم و کیف فعالیت‌های این دوره از شورا یاد شد: از آغاز ششمین دوره شورا ۱۹۲ جلسه علنی رسمی در کنار ۲۰ جلسه رسمی غیر علنی به صورت مستمر برگزار شده و در نهایت، ۱۹۰  لایحه و طرح تصویب به و تایید هیئت تطبیق فرمانداری رسیده است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه رفع مشکلات شهری و عمل به وعده‌ها مهمترین دغدغه شوراست، تصریح کرد: وجود برخی پروژه های نیمه تمام و بلاتکلیف یکی از معضلات مهم تبریز بود برهمین اساس، اتمام این پروژه ها در نخستین اولویت شورا قرار گرفت به طوری که بعد از انتخاب یعقوب هوشیار بعنوان شهردار تبریز خیلی از پروژه های نیمه تمام با نصب روزشمار و پیگیری مجدانه به مرحله بهره برداری رسید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز اتمام پروژه های نیمه تمام در این دوره شورا را موجب افزایش اعتماد عمومی به مدیریت شهری دانست و گفت: با توجه به افزایش سرسام آور تعداد خودرو در شهرها، چاره اندیشی برای ترافیک از جمله رویکردهای مهم این دوره شورا است برهمین اساس اقدامات مهمی چون آغاز مطالعات و تدوین طرح جامع حمل و نقل ترافیک تبریز، اجرای پروژه‌های متعدد ترافیکی، نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی انجام شده است.

وی در تشریح اقدامات ترافیکی مدیریت شهری در دوره ششم شورا، تصریح کرد: متاسافانه در ۱۰ سال گذشته کمتر از ۶۰ دستگاه اتوبوس برای ناوگان اتوبوسرانی خریداری شده بود این در حالی است در این دوره شورا، قریب به ۲۵۰ دستگاه اتوبوس با هدف نوسازی اساسی ناوگان حمل ونقل عمومی خریداری و به ناوگان اضافه شده است.

یاسین بجانی تصویب اعطای تسهیلات ویژه کم‌ بهره برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی تبریز را از دیگر اقدامات حمل و نقلی این دوره مدیریت شهری خواند و گفت: تکمیل خط یک مترو تبریز و تدوام فعالیت عمرانی بی وقفه در خط ۲ از جمله پروژه‌های شاخص ترافیکی شهر است به طوری که با عزم راسخ دست اندرکاران تا پایان شورای ششم، فاز اول خط ۲ مترو تبریز به بهره برداری خواهد رسید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اهتمام جدی شورای ششم در ساماندهی کارکنان تصریح کرد:ساماندهی نیروهای منابع انسانی شامل تبدیل وضعیت کارگران، ترمیم حقوق کارکنان رسمی و رانندگان استیجاری، اعطای بسته معیشتی به تمامی کارکنان بدون لحاظ نوع قرداد از جمله اقدامات مثبت شهرداری تبریز در این دوره شورا است.

وی، تشکیل خزانه داری متمرکز باهدف توزیع متوزان منابع شهر را از اقدامات به یادماندنی شورای ششم برای بهبود خدمات رسانی در مناطق کم برخوردار شهر خواند.

بجانی در پایان اجرای پروژه‌های مسیرگشایی متعدد از جمله طرح نجات تبریز را از اقدامات مطلوب مدیریت شهری در دوره فعلی دانست و افزود: مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب از جمله پروژه‌های کم‌نظیر مسیرگشایی در کشور است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات