بازديد مديرعامل شركت توانير از طرح توسعه پستهاي 400 ...

به گزارش پایگاه خبری توانیر، در این بازدید که فرهاد شبیهی مدیرعامل برق منطقه ای تهران و معاونان برنامه ریزی و انتقال و تجارت خارجی توانیر و مجریان طرحها مدیرعامل توانیر را همراهی می کردند، مصطفی رجبی مشهدی در جریان آخرین وضعیت عملیات اجرایی طرح توسعه دو پست یاد شده قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت توانیر در حاشیه این بازدید اظهار داشت: پست ٤٠٠ کیلوولت باغستان در منطقه شمالی کرج واقع شده که عملیات اجرایی مرحله نخست آن آذر سال ٩٨ آغاز شده و در تیر ١٤٠٢ با یک دستگاه ترانسفورماتور ٤٠٠.٦٣ کیلوولت ٢٠٠ مگاولت آمپری کم تلفات که از طریق دو خط ٤٠٠ کیلوولت نیروگاه شهید رجایی و ورد آورد تغذیه می شود، وارد مدار شده بود.
رجبی مشهدی تصریح کرد: با توجه به وجود مشکلات عدیده در شبکه برق استان البرز به ویژه در منطقه کمال آباد که با افت ولتاژ شدید روبه رو بودیم و نیز پستهای فوق توزیع هشتگرد و کرج، بهره برداری از مرحله نخست پست ٤٠٠ کیلوولت باغستان، عمده مشکلات شبکه انتقال در منطقه کمال آباد برطرف و بخش زیادی از بار پست کمال آباد به پست باغستان منتقل شد.
به گفته سخنگوی صنعت برق مرحله دوم این طرح شامل نصب ترانسفورماتور ٤٠٠.٦٣ مگاولت آمپر ٢٠٠ مگاولت آمپری با افزایش ٦ بی خروجی ٦٣ کیلوولت و یک فیدر ورودی و دو دستگاه بانک خازنی ٣٠ مگاولت آمپری است که علاوه بر پایدارتر شدن شبکه برق استان البرز، به بار پستهای ٢٣٠ کیلوولت هشتگرد، کرج و کمال آباد نیز کمک خواهد کرد.
وی با بیان این که طرح تاکنون از حدود ٧٠ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است، اظهار امیدواری کرد با توجه به سرعت مطلوب اجرای طرح، تا یک ماه آینده شاهد به مدار آمدن مرحله دوم پست ٤٠٠ کیلوولت باغستان باشیم.
رجبی مشهدی همچنین در بازدید از طرح توسعه پست ٤٠٠ کیلوولت کمال آباد گفت: سال گذشته در این منطقه افزایش مصرف و تقاضا و در نتیجه مشکل افت ولتاژ داشتیم، از این رو مقرر شد سطح ولتاژ این پست از ٢٣٠ کیلوولت به ٤٠٠ کیلوولت افزایش یابد که این طرح طی یک اقدام جهادی انجام شد.
وی با بیان این که برای این منظور دو دستگاه ترانسفورماتور ٤٠٠.٦٣ کیلوولت در این پست در حال نصب است، خاطرنشان ساخت: برای اتصال این طرح به شبکه ٤٠٠ کیلوولت عملیات اجرایی ١٢ کیلومتر خط انتقال نیز در حال انجام است که امیدواریم تا نیمه خرداد به پایان برسد تا بتوانیم اوایل تیر ماه پست را به طور کامل برقدار کرده و به این طریق بار از روی شبکه ٢٣٠ کیلوولت استان البرز برداشته شده و شبکه برق این استان به پایداری کامل برسد.



لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات