اقدامات فرهنگی اجتماعی راهکاری برای مقابله با بی‌نظمی ترافیکی

اقدامات فرهنگی اجتماعی راهکاری برای مقابله با بی‌نظمی ترافیکی

به گزارش شهریار ، سردار علی محمدی در یکصد و نود و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز ضمن تبریک روز ملی شوراها اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ موفق به مهار جرایم شدیم به طوری که از لحاظ آماری عمده جرایم مربوط به سرقت بوده که با تلاش همکاران تلاشگر مجموعه مهار شد.

وی با اعلام اینکه سال گذشته افزایش ۲ درصدی در حوزه کشف جرم انجام یافته است، افزود: در حوزه تصادفات برون شهری توفیقات خوبی حاصل شده و آمار گویایی کاهش ۱۶ نفری فوتی های این تصادفات است ولی متاسفانه تصادفات درون شهری در آذربایجان شرقی با افزایش همراه بوده است.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی از افزایش ۱۷ درصدی در حوزه جرایم خبر داد و گفت: بیش از ۶۰ درصد وقوعات در استان کشف و در برخی موضوعات نیز موفق به کشف ۱۰۰ درصدی جرایم شده ایم.

سردار علی محمدی ضمن قدردانی از شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز به جهت همیاری و همکاری با نیروی انتظامی، تصریح کرد: با وجود اینکه شهرداری تبریز بودجه خوبی برای نصب دوربین های شهری پیش بینی کرده اما در حال حاضر تعداد دوربین کلانشهر تبریز کم است. از طرفی ما خواستار اجرای ماده ۱۰۸ و تحقق بودجه آن به جهت تامین زیرساخت های موردنیاز هستیم که در سال‌جاری مصوبه خوبی در این حوزه انجام گرفته و نیازمند تحقق این بودجه هستیم.

محمدی با اشاره به اینکه در شهر تبریز بی انضباطی ترافیکی وجود داشته و نیازمند اقدامات فرهنگی و اجتماعی در این باره هستیم، یادآور شد: سال گذشته شاهد افزایش ۴۰۰ درصدی جرایم راهنمایی رانندگی بودیم به طوری که روزانه ۲۰ هزار جریمه راهنمایی رانندگی در استان رخ می دهد.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی از افزایش در خصوص ساماندهی دستفروش با بیان اینکه اوایل سال فرصت مغتنمی برای ارائه راهکار مناسب با لحاظ نیازهای دستفروشان است، خاطر نشان کرد: فرماندهی انتظامی آماده همکاری با شهرداری در خصوص ساماندهی دستفروشان و موضوعات مرتبط دیگر است.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به اجرای پروژه‌های متعدد در شهر و اهمیت همکاری‌ها جهت کاهش ترافیک، تصریح کرد: مطابق مسائل روز، تقاطع ارتش به کلنیک سلامت دیگری در شهر بدل خواهد برهمین اساس ضرورت دارد، پیش بینی لازم برای مدیریت ترافیک این منطقه انجام شود تا شاهدترافیک حاد نباشیم.

فرمانده انتظامی استان در این جلسه شورا از یعقوب هوشیار شهردار و اعضای شورای اسلامی تبریز تجلیل کرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات