افزايش پايداري شبكه برق مسجد سليمان با نوسازي پست 132 ...

به گزارش پایگاه خبری توانیر به نقل از روابط عمومی برق منطقه ای خوزستان، علی اسدی با اعلام این خبر افزود: پست ١٣٢.٣٣.١١ کیلوولت مالکریم برق مناطق مهمی از شهر مسجدسلیمان را تامین می کند که برای افزایش پایداری و رفع افت ولتاژ بهینه سازی آن در دستور کار قرار گرفت.
وی اضافه کرد: در همین زمینه با احداث فونداسیون جدید یک ترانسفورماتور قدیمی این پست با ظرفیت ٢٧ مگاولت آمپر تعویض و یک ترانسفورماتور نو با قابلیت های جدید جایگزین آن شد.
مدیرعامل برق منطقه ای خوزستان سرمایه گذاری انجام شده برای اجرای این طرح را بالغ ٣٨٧ میلیارد ریال اعلام کرد و یادآور شد: تصریح کرد: ترانسفورماتور قدیمی موجود در پست به صورت آفلود تپ چنجر بوده که برای افزایش و کاهش ولتاژ باید ترانسفورماتور مذکور خاموش می شد، اما ترانسفورماتور جایگزین با قابلیت آنلود تپ چنجر این امکان را به بهره برداری می دهد که بدون خاموشی، ولتاژ آن تنظیم شود.
اسدی با بیان اینکه پست ١٣٢ کیلوولت مالکریم در مجموع ٧٧ مگاولت آمپر ظرفیت دارد، خاطرنشان ساخت: با بهینه سازی و نوسازی انجام شده، حوادث ناخواسته کاهش و تامین برق شهر مسجدسلیمان برای گذر از پیک تابستان جاری بهبود پیدا کرده است.
به گفته وی با هدف آماده سازی شبکه پیش از این نیز چند پست فوق توزیع در شهرستان های شوشتر، ماهشهر و کرخه بهینه سازی و افزایش ظرفیت یافته است.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات