رویکرد خانواده محور دولت سیزدهم/ضرورت اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

رویکرد خانواده محور دولت سیزدهم/ضرورت اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

به گزارش شهریار ، زهرا کوهی در نخستین جلسه هم اندیشی حوزه زنان و خانواده دستگاه های اجرایی استان در سال جاری اظهار کرد: ایجاد گفتمان اثرگذار و قدرتمند توسط مشاور اموربانوان و خانواده دستگاه های اجرایی و مشارکت فعال تشکل های مردم نهاد سهم بسزایی در تحول سازی در حوزه خانواده دارد.

وی با بیان اینکه در تمامی حوزه ها گام هایی که بر اساس راهبردهای مشخص و شفاف برداشته می شود، همیشه کارساز بود، افزود: این اصل در حوزه بانوان نیز صحت دارد به طوری که حرکت بر اساس راهبردها، مسیر رشد بانوان را فراهم و هموار تر می کند.

زهرا کوهی با تشریح سه کارگروه تخصصی در حوزه بانوان و خانواده تصریح کرد: بر اساس قانون، همه دستگاه ها موظف به اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هستند، به طوری که مشاور بانوان مدیران دستگاه های اجرایی نیز باید پیگیر اجرای آن شده و آخرین وضعیت را در کارگروه خانواده و جوانی جمعیت گزارش دهند تا قانون بی کم و کاست در تمامی دستگاه‌ها اجرایی شود.

وی با بیان اینکه اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری در مقام سیاست‌گذار، تسهیل گری و نظارت، به امور رسیدگی می کند، خاطر نشان کرد: مشاوران امور بانوان دستگاه‌ها هم در کسوت بازوی اجرایی امور این مشغول به کار هستند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی به اجرای برنامه‌های خلاقانه باهدف معرفت افزایی، افزایش نشاط و ارتقا آموزشی تاکید کرد و گفت: تحکیم بنیاد خانواده و زیست عفیفانه،  کسب و کار خانواده محور دو کارگروه‌ فعال این حوزه هستند که نیازمند توجه ویژه مشاوران و متولیان حوزه بانوان قرار گیرد.

کوهی با بیان اینکه نگاه دولت سیزدهم خانواده محور است، تصریح کرد: رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در هفته پایانی اردیبهشت ماه در بخش های هفتگانه  خانواده، رسانه، سازمان های مردم نهاد، دستگاه های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اجرا خواهد شد و تمامی دستگاه های اجرایی می توانند، اقدامات خود را به این رویداد ارسال کنند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات