نشست "معماری به روایت تبریز" در خانه تاریخی نیکدل برگزار شد

نشست "معماری به روایت تبریز" در خانه تاریخی نیکدل برگزار شد

به گزارش شهریار ، این نشست با حضور معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز، شهردار منطقه ۸، رئیس سازمان نظام مهندسی استان، مشاور عالی شهردار تبریز و اساتید معماری استان در فرهنگسرای نیکدل برگزار شده و تفاهم‌نامه همکاری،  بین شهرداری منطقه ۸ تبریز  و سازمان نظام مهندسی استان امضا شد.

حسین منیری فر شهردار منطقه ۸ تبریز در این مراسم با تبریک روز معمار گفت: در راستای حمایت از تلاشگران عرصه معماری، از چندماه قبل مقرر شد خانه معمار را در خانه تاریخی نیکدل راه اندازی کنیم که در این راستا چندین مسابقه اسکیس معماری، نمایشگاه دانشجویان معماری و نمایشگاه بین المللی فضا و زمان ژاپنی طی ماه های اخیر در این خانه تاریخی برگزار شده است و اکنون برنامه معماری به روایت تبریز را در خانه تاریخی نیکدل برگزار می کنیم.

وی افزود: در نظر داریم طی سالجاری برنامه های متعدد با موضوع معماری در فرهنگسرای نیکدل برگزار کنیم و در کنار مسابقات و نمایشگاه های معماری، جایزه معمار تبریز را دو بار در سال برگزار کنیم.

شهردار منطقه ۸ در خصوص خانه تاریخی نیکدل گفت: شهرداری منطقه ۸، طی سالهای اخیر، با خرید و مرمت خانه تاریخی  نیکدل توانسته است ماهیت تاریخی این خانه قاجاری را حفظ کرده و با ساماندهی و مرمت اصولی، اکنون به عنوان فرهنگسرا و بوستان محله ای مورد استفاده شهروندان قرار گرفته است.

در ادامه این برنامه، معتمدنیا رئیس سازمان نظام مهندسی استان طی سخنانی با تشکر از همکاری حسین منیری فر شهردار منطقه ۸ در برپایی برنامه های عمرانی و معماری گفت: خوشبختانه شهردار منطقه هشت تبریز از اولین روزهای مسئولیت خود  آمادگی خود را برای همکاری با جامعه معماران و مهندسان اعلام کرده و در این راستا اقدامات ارزشمندی انجام داده است که قابل تقدیر است.

وی گفت: باید با همفکری و همکاری ارگانهای مختلف بتوانیم در راستای  توسعه، پیشرفت، زیبایی و آبادانی شهرمان تلاش کنیم چرا که همه ما دغدغه زیادی برای آبادانی شهر تاریخی تبریز داریم.

محمد عزتی معاون شهرسازی شهردار تبریز نیز در این مراسم گفت:در شهر تبریز معماران صاحب نظر داریم و همه برای شهر تلاش می کنند و در این راستا، سعی داریم در همه کمیته های شهرداری از نظرات معماران بهره ببریم.

وی افزود: در بافت تاریخی شهر تبریز، جهت  بهسازی محیط های شهری و حذف آسفالت تلاش میکنیم  از سنگ فرش ها بجای آسفالت بهره ببریم تا بافت تاریخی تبریز را ساماندهی کنیم.

در پایان این نشست از فعالان و اساتید معماری شهر تبریز تجلیل به عمل آمده و از تلاش های آنها در راستای تقویت هنر معماری قدردانی شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات