پردخت وام ۲۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده

پردخت وام ۲۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده

به گزارش شهریار ،عبدالرحیم قاصدیدرخصوص نوسازی ناوگان تاکسیرانی، با اشاره به لایحه شهرداری برای استفاده از اعتبارات شهرداری جهت  تخصیص وام های با بهره ۴ درصد به مالکین تاکسیهای فرسوده افزود: در سالهای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ با استفاده از همین وام های تخصیصی شهرداری تعداد ۱ هزارو ۷۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده اسقاط و از چرخه حمل ونقل درن شهری خارج شده و تاکسی های سمند سورن پلاس جایگزین آنها گردیدند که این موضوع باعث کسب رتبه نخست کشوری کلانشهر تبریز در نوسازی ناوگان تاکسیرانی شد.

وی خاطر نشان کرد: برای امسال نیز در لایحه تقدیمی شهرداری به شورای اسلامی شهر که با موافقت شهردار محترم واعضای محترم شورای اسلامی شهر و در راستای حمایت از تاکسرانان و کاهش آلودگی هوا به تصویب رسید، میزان وام تخصیصی از محل اعتبارات شهرداری برای سال ۱۴۰۳ به ۲۵۰ میلیون تومان افزایش یافت که پیش بینی میشود بامساعدت و حمایتهای صورت گرفته، در سالجای ۲۰۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده دیگر نوسازی شوند که البته از اول سالجاری با استقبال خوب تاکسیرانان تاکنون ۵۵۰ نفر از مالکین تاکسی های فرسوده مراحل مقدماتی ثبت نام را جهت شرکت در طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی انجام داده و ثبت نام کرده اند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تبریز از تمامی مالکین تاکسیهای فرسوده باقی مانده دعوت نمودکه جهت استفاده از تسهیلات و فرصت پیش آمده، به سازمان تاکسیرانی تبریز مراجعه و ثبت نام کنند.

قاصدی درخصوص معاینه فنی تاکسی ها نیز بیان داشت: با مساعدت و حمایت شهردار محترم تبریز، از اواخر اسفند ماه ۱۴۰۲ طرح معاینه فنی رایگان برای تاکسیها درکلانشهر تبریز اجرایی شده که تا آخر خردادماه ۱۴۰۳ تداوم خواهد داشت لذا با عنایت به لزوم معاینه فنی برای تاکسیها از تمامی رانندگان محترم تاکسی درخواست میگردد به ۵ مرکز معاینه طرف قرارداد که از طریق سایت سازمان اطلاع رسانی گردیده مراجعه نمایند. ضمنآ ثبت نام مخازن فرسوده گاز cng تاکسیها نیز با استفاده از تسهیلات دولتی بصورت کاملآ رایگان است و تاکسیرانان میتوانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص نیز به سازمان مراجعه کنند.

وی درخصوص کرایه تاکسی ها نیز با اشاره به لزوم دریافت کرایه قانونی توسط تمامی تاکسیرانان افزود: علاوه بر گشت های انتظامی و بازرسین سازمان که با جدیت تمام میزان کرایه های دریافتی توسط تاکسیرانان را رصد میکنند، گشتهای مشترکی نیز با سازمانهای تعزیرات حکومتی و صنعت، معدن و تجارت تشکیل یافته و به محض اثبات هرگونه دریافت کرایه اضافی، با قاطعیت و بصورت قانونی با رانندگان خاطی برخورد میشود. همچنین شماره تلفن ۰۴۱۳۴۷۶۰۲۹۲ (واحد رسیدگی به شکایات مردمی سازمان تاکسیرانی تبریز) آماده دریافت شکایات و گزارشات مردمی در این خصوص است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات