سخنگوي صنعت برق كشور: تدابير لازم براي تامين برق ...

به گزارش پایگاه خبری توانیر، مصطفی رجبی مشهدی با بیان این که برای این منظور ١٨٠ اقدام عملیاتی تعریف شده تا از این طریق برق مورد نیاز کشور با مشارکت همه مشترکان تامین شود، خاطرنشان ساخت: روند مصرف برق توسط صنایع انرژی بر در طول سه سال گذشته همواره روبه رشد بوده است.
سخنگوی صنعت برق یادآور شد: با تلاشهای انجام شده و با وجود افزایش تعداد مشترکان صنعتی، سهم صنایع از مجموع مصرف برق کشور هیچگاه کمتر از ٣٦ درصد مصرف برق کشور نبوده و از سهم مشترکان خانگی پیشی گرفته است. برهمین منوال نیز تامین برق صنایع در سال جاری نیز ادامه خواهد یافت و برنامه های مدیریت مصرف نیز با هماهنگی خود صنایع و وزارت صمت برای جابه جایی بار از ساعات اوج با سایر ساعات انجام خواهد شد.
وی در ادامه افزود: براساس ماده ٤ قانون مانع زدایی صنعت برق، صنایع انرژی ­بر با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو مکلفند تا پایان سال ١٤٠٤، حداقل ٩ هزار مگاوات نیروگاه حرارتی و هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر از محل منابع داخلی خود احداث کنند که در صورت عدم تحقق این امر، تأمین برق این صنایع در شرایط کمبود برق، در اولویت طرحهای مدیریت مصرف برق وزارت نیرو قرار می گیرد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات