آغاز عملیات عمرانی سردرب بازار حرمخانه

آغاز عملیات عمرانی سردرب بازار حرمخانه

به گزارش شهریار ،حسین منیری فر ضمن اعلام خبر فوق افزود: به منظور ساماندهی ورودی های بازار تاریخی تبریز، سردرب بازار حرمخانه با همکاری اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان،  بعد از انجام مناقصه و انتخاب پیمانکار، از روز گذشته آغاز شده و به زودی شاهد احداث سردرب در ورودی بازار حرمخانه خواهیم بود.

وی افزود: سردرب‌ بازار حرمخانه به صورت طاقی و با آجری قفقازی اجرایی خواهد شد که بعد از تکمیل و نورپردازی متصل کننده بازار کفاشان به بازار حرم خانه خواهد بود

وی گفت : این طرح به همت شهرداری منطقه تاریخی فرهنگی تبریز و با هماهنگی کارشناسان میراث فرهنگی احداث میشود که با الهام از معماری اصیل ایرانی و اسلامی اجرایی می شود.

شهردار منطقه هشت در پایان ورودی فعلی این بازار تاریخی را در شان بازار تبریز ندانسته و اعلام کرد: با اجرای سردرب بازار حرمخانه،علاوه بر ساماندهی و زیباسازی ورودی این بازار ، بر ارزش تاریخی بازار حرمخانه افزوده خواهد شد.

پروژه مسقف سازی یمن دوزان سرعت می گیرد

حسین منیری فر شهردار منطقه ۸ در این بازدید گفت: در راستای ساماندهی بارانداز بازار و خیابان صادقیه تبریز، عوامل فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۸ اقدام به آغاز عملیات مسقف سازی بارانداز یمن دوزان با کاشت بولت ها در دیوار بتنی زیرگذر کردند تا قسمت فوقانی این مسیر بعد از پوشش سقف به عنوان پیاده راه دسترسی به بازار تاریخی تبریز مورد استفاده شهروندان و گردشگران گرامی قرار گیرد.

وی افزود: عملیات آماده سازی تیر ورقهای فولادی سقف نیز در یکی از کارخانجات بومی آغاز شده و در حال آماده سازی است که طی روزهای اتی به محل پروژه منتقل خواهند شد.

شهردار منطقه ۸، در خصوص پروژه پوشش بار انداز یمن دوزان گفت:در  پروژه مسقف نمودن بارانداز یمن دوزان، بعد از مسقف سازی سقف زیر گذر مسیر  پیاده راهی به عرض ۱۲ متر جهت دسترسی آسان شهروندان و گردشگران به بازار تاریخی تبریز اجرا خواهد شد و در اختیار شهروندان و گردشگران گرامی قرار خواهد گرفت.

شهردار منطقه ۸ در پایان بر لزوم سرعت بخشی به  تاکید نموده و خواستار تکمیل و افتتاح این پروژه ، طی ماه های آتی شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات