تسریع روند پروژه‌های عمرانی منطقه ۷/کاهش بار ترافیکی میدان بزرگ تره‌بار با مسیرگشایی شهید سعیدی

تسریع روند پروژه‌های عمرانی منطقه ۷/کاهش بار ترافیکی میدان بزرگ تره‌بار با مسیرگشایی شهید سعیدی

به گزارش شهریار ، اصغر آدی بیگ به همراه روح الله رشیدی عضو شورای اسلامی شهر تبریز ضمن بازدید میدانی در جریان روند اجرای پروژه‌های عمرانی منطقه ۷ قرار گرفت. وی در این راستا افزود: مسیرگشایی این خیابان، از پروژه های تاثیرگذار در جنوب غرب تبریز است و تردد مسیر میدان تره بار به سمت خیابان ۲۰ متری آخماقیه را تسهیل می کند.

آدی بیگ عنوان کرد: مسیرگشایی خیابان شهید سعیدی باعث ساماندهی و بدنه سازی محله به صورت استاندارد و منطبق بر اصول شهرسازی است و موجب ساماندهی و اصلاح بافت روستایی و فرسوده می شود.

وی خاطرنشان کرد: ۱۴۷ پرونده در پروژه مسیر گشایی خیابان شهید سعیدی تشکیل شده که از این میان با صاحبان ۱۱۲ ملک توافق قطعی و ۴۲ مورد نیز منجر به تخریب شده است.

در ادامه شهردار منطقه ۷ تبریز به همراه عضو شورای شهر تبریز، از پروژه پارک ابوذر بازدید و در جریان روند پیشرفت این پروژه قرار گرفتند.

شهردار منطقه ۷ تبریز در ادامه از آسفالت ریزی روزانه ۷ تن آسفالت در سطح منطقه خبر داد و افزود: شهرداری منطقه ۷ تبریز در کنار اجرای پروژه های متعدد عمرانی خود نسبت به ارائه خدمات محله‌ای اقدام و آسفالت‌ریزی های متعدد در نقاط مختلف جنوب غرب تبریز در دستور کار این منطقه قرار گرفته است.


وی با اشاره به آسفالت ریزی ۳۵ تنی از ابتدای هفته اخیر، افزود: لکه گیری در مسیرهای اصلی اندیشه، ۳۵ متری لاله، جاده آذرشهر، لاله، ابوذر و رسالت توسط معاونت خدمات شهری در حال اجرا است.

شهردار منطقه ۷ تبریز در ادامه به پیشرفت پایدار پروژه های عمرانی جنوب غرب تبریز از جمله «خانه مادر و کودک» اشاره و عنوان کرد: «خانه مادر و کودک» در شهرک نور در زمینی به مساحت ۵۲۵ مترمربع و در یک طبقه و با اعتبار ۱۲۷ میلیارد ریال و «خانه مادر و کودک» با زیربنای ۱۹۰ مترمربع، در یک طبقه و با اعتبار ۲۱ میلیارد ریال در رواسان در حال احداث است.

آدی بیگ خاطرنشان کرد: فضاهای شهری باید به گونه‌ای باشند که گروه‌های مختلف جامعه از جمله بانوان و کودکان حضور بی‌دغدغه‌ای در آن داشته باشند. اهمیت نقش مادر و شرایط و نیازهای حضور بانوان به همراه کودکانشان در فضاهای شهری و ساختمان‌های عمومی و محل‌های پرتردد شهر، ایجاد فضاهایی جهت استفاده مادران و کودکان را به یک خواست عمومی تبدیل کرد و در این راستا طرح احداث خانه مادر و کودک در دستور کار قرار گرفت.

شهردار منطقه ۷ تبریز در ادامه از ۳۵ متری لاله مقابل ایستگاه مترو که فاقد پیاده رو بود، بازدید کرد و احداث پیاده رو در این مکان را مورد بررسی قرار داد.


شهردار منطقه ۷ تبریز در ادامه از ساختمان اداری و ورزشگاه محله کوجووار بازدید کرده و گفت: تعامل شهروندان با شهرداری در پرداخت به موقع عوارض، باعث خدمت رسانی بهتر در سطح منطقه می شود.

وی افزود: اعتبار پروژه ساخت سالن ورزشی در محله کوجووار ۱۵۰ میلیارد ریال و به مساحت ۱ هزار ۵۶۲ مترمربع بوده که به کارفرمایی سازمان پیش ساخته آذربایجان اجرا می‌شود.


شهردار منطقه ۷ تبریز در ادامه از ساختمان اداری شهرداری ناحیه ۳ بازدید کرد و عنوان کرد: این ساختمان به مساحت ۱۵۰ مترمربع در ابعاد ۱۰ در ۱۵ و با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال در حال ساخت است.

آدی بیگ در ادامه از روند پیشرفت احداث پارک در کوجووار بازدید کرد و افزود: در راستای مطالبات مردمی و توسعه فضای سبز در جنوب غرب تبریز، عملیات احداث پارک محله ای در این منطقه در حال اجرا است.

وی ادامه داد: از مهمترین برنامه های شهرداری منطقه ۷ تبریز ایجاد و افزایش سرانه فضاهای سبز در قالب پارک های محله‌ای است.

شهردار منطقه ۷ تبریز با اشاره به مساحت یک هزار مترمربعی این پارک گفت: با ایجاد پارک های محله ای می توان زمینه های مساعد و مناسبی را برای تفریح و سرگرمی اهالی و خانواده ها را فراهم آورد.

روند پیشرفت اجرای دیوار سنگی رواسان به طول ۲۰۰ متر و ارتفاع ۲ متر از دیگر پروژه های مورد بازدید رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تبریز به همراه شهردار منطقه ۷ تبریز بود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات