انجام تست هوش وکسلر (استعداد یابی) در فرهنگسرای الغدیر

انجام تست هوش وکسلر (استعداد یابی) در فرهنگسرای الغدیر

به گزارش شهریار ، تست هوش وکسلر (weksler) به منظور استعدادیابی و سنجش ضریب هوشی و با هدف سنجش درک مطلب کلامی، استدلال ادراکی، حافظه فعال و سرعت پردازش کودکان و نوجوانان در فرهنگسرای الغدیر انجام می‌شود.

مقیاس‌های این تست که همه روزه به غیر از روزهای سه‌شنبه توسط کارشناس روانشناسی فرهنگسرا انجام می‌شود، به دو دسته مقیاس‌های کلامی و غیر کلامی تقسیم‌بندی شده و شامل خرده ‌آزمون‌های اصلی، تکمیلی و اختیاری هستند که به صورت سوال مطرح می‌شوند.

مقیاس‌های کلامی در این تست شامل اطلاعات، معنی واژه‌ها، شباهت‌ها، حساب، فهم و جملات بوده و مقیاس‌های غیر کلامی دربرگیرنده تکمیل تصاویر، خانه حیوانات، مازها، طرح هندسی و مکعب است.

لازم به ذکر است تست هوش وکسلر از معتبرترین آزمون‌های هوش در دنیا می‌باشد که به صورت علمی و تخصصی با دربرگیری کل ابعاد ذهنی کودکان ضریب هوشی و استعدادهای نهفته آن‌ها را مشخص کرده و اگر کودکان دچار مشکل یا اختلالی باشند با تشخیص اولیه نسبت به درمان آن‌ها اقدام می‌شود.

شهروندان جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر  می‌توانند همه روزه از ساعت ۷:۳۰ الی ۱۴:۳۰ به مرکز آموزش فرهنگسرای الغدیر مراجعه و یا با شماره تلفن ۳۲۶۷۰۷۰۷ تماس حاصل کنند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات