با ابلاغ مديرعامل شركت توانير؛ ساختمانهاي 56 شركت ...

به گزارش پایگاه خبری توانیر، ممیزی و دریافت برچسب انرژی در همه ساختمانهای اداری صنعت برق به منظور اجرایی کردن استاندارد ملی تعیین معیار مصرف انرژی و دستور العمل برچسب انرژی در ساختمانهای اداری، عملیاتی شد.
دکتر مسعود خانی مجری طرحهای بهینه سازی شرکت توانیر با اشاره به مصرف غیربهینه برق در اغلب مصارف کشور از جمله ساختمانهای اداری، این امر را در بروز ناترازی برق در اوقات گرم تابستان تاثیر گذار عنوان کرد و افزود: سازمان ملی استاندارد از حدود ١٠ سال قبل نسبت به طراحی برچسب انرژی ساختمان و ابلاغ آن به عنوان استاندارد ملی اقدام کرد تا از این طریق بتوان با ممیزی وضعیت مصرف انرژی در ساختمانها، از هدر رفت انرژی جلوگیری کرد.
خانی انجام این ممیزی را  به منظور آگاهی بخشی و ارایه راهکارهایی برای بهبود عنوان کرد که لزوما پر هزینه نیست و می تواند انرژی مصرفی ساختمانها را تا حد قابل توجهی کاهش دهد.
وی با اشاره به عدم اجرای این قانون در کشور طی سالهای گذشته، صنعت برق را پیشگام این عرصه معرفی کرد و گفت: اجرای این استاندارد سالها معطل مانده بود پس ما تصمیم گرفتیم از ساختمانهای اداری خودمان شروع کنیم و در ابتدا ساختمانهای ٥٦ شرکت زیرمجموعه توانیر در سراسر کشور تحت ممیزی و دریافت برچسب انرژی قرار می گیرند تا راهکارها را تعیین و قبل از شروع اوج بار تابستان، اجرایی کنیم.
مجری طرحهای بهینه سازی توانیر در مورد اجرایی شدن طرح در سایر ساختمانهای اداری افزود: علاوه بر برچسب انرژی، قوانین بازدارنده نیز وجود دارد که ساختمانهای اداری ٢ تا ٣ سال فرصت دارند نسبت به بهبود وضعیت مصرف انرژی اقدام کنند و در غیر این صورت با هماهنگی سازمان ملی استاندارد، جرایمی برای آنها در نظر گرفته می شود و ما تا آن زمان سیاست تشویقی و نظارتی را در پیش می گیریم.
وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد با بهره مندی از نتایج این طرح به عنوان الگو در ساختمانهای اداری کشور، از هدررفت منابع انرژی در این بخش تا حد قابل توجهی جلوگیری شود.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات