پايداري شبكه توزيع برق خوزستان در بارندگي اخير

به گزارش پایگاه خبری توانیر، علی خدری با اعلام این خبر افزود: گروه های عملیاتی برق در سراسر استان خوزستان با شروع نخستین مرحله بارش ها پبش از روز ٢٩ اسفند سال گذشته در آماده باش کامل قرار داشتند تا در صورت نیاز وارد عمل شوند.
وی اضافه کرد: با تلاش های انجام شده و رصد شبکه توزیع برق به صورت نقطه به نقطه و با استفاده از داده های برخط در حال حاضر مورد خاصی از قطعی برق وجود ندارد و در سراسر استان خوزستان، برق در پایداری کامل قرار دارد.
خدری ادامه داد: البته در برخی نقاط به صورت محدود آسیب هایی به شبکه وارد شده که با توجه به فعالیت ١٥٠ گروه ویژه عملیاتی در سراسر استان این موارد جزیی به سرعت مرتفع شده است و مرکز دیسپاچینگ و کنترل شبکه این شرکت، بدون وقفه با به روزترین امکانات برگرفته از هوش مصنوعی در حال بررسی شبکه برق استان است.
وی با اشاره به اینکه این شرکت پیش از وقوع بارندگی ها و با جدی گرفتن هشدارهای مسوولان، اقدام به تامین تجهیزات و یراق آلات شبکه و استقرار آن ها در مناطق مختلف کرده است، عنوان کرد: کماکان حدود هزار نفر از نیروهای عملیاتی توزیع برق خوزستان آماده هستند تا در صورت بروز هر گونه نارسایی احتمالی، بلافاصله وارد عمل شوند .
در همین حال شرکت های برق منطقه ای و توزیع نیروی برق خوزستان با صدور اطلاعیه ای در خصوص خاموشی های مناطقی ازشهرهای ایذه، لالی، مسجد سلیمان و اندیکا در روز دوشنبه ٦ فروردین،  اعلام کرد: به علت شرایط جوی سنگین (بارش شدید باران و وزش باد و طوفان با سرعت حدود ١٠٠ کیلومتر در ساعت) شبکه برق فوق توزیع و توزیع این مناطق دچار آسیب دیدگی شده و خاموشی های ناخواسته ای رخ داد که با تلاش نیروهای عملیاتی در کوتاه ترین زمان ممکن آسیب های وارده برطرف و شبکه به حالت عادی برگشت.
این اطلاعیه می افزاید: به علت شرایط جوی و آسیب وارده به تجهیزات، نیروهای عملیاتی شرکت های برق منطقه ای و توزیع نیروی برق خوزستان که از قبل در آمادگی کامل بودند از بامداد روز دوشنبه ٦ فروردین تا ساعت ١٥ با تلاش بدون وقفه، آسیب های وارد شده را به شبکه برطرف کرده و برق این مناطق را به پایداری کامل رساندند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات