ایران مسیر اتصال ریلی روسیه و پاکستان
این نشریه مبلغ مد نظر روسیه برای سرمایه گذاری در پروژه مذکور را بین ۵۵۰ الی ۶۶۰ میلیون دلار اعلام کرده که مورد توافق اسام آباد نیز قرار گرفته است. اما سوال اینجاست که با توجه بهعدم اتصال مستقیم ریلی میان روسیه و پاکستان، هدف مسکو از انجام این سرمایهگذاری چیست؟ آیا این سرمایهگذاری صرفا در راستای توسعه روابط دوجانبه انجام شده و یا اهداف تجاری در پس قرارداد مذکور نهفته است؟ بر اساس گزارش روابط عمومی راهآهن، شهر استراتژیک کویته از جمله مهمترین کانونهای تجاری پاکستان محسوب میشود که به همین دلیل، یکی از شاخههای کریدور اقتصادی چین – پاکستان (CPEC) نیز به این شهر متصل خواهد شد. شبکههای جدید حملونقل که به عنوان جزئی از طرح کریدور اقتصادی ساخته خواهند شد، بنادر گوادر و کراچی را به شمال پاکستان، و نیز غرب چین و آسیای میانه متصل خواهند کرد. لذا، با توجه به توضیحات بالا به سادگی میتوان ...
متن کامل خبر در سایت پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی
نظرات