درخشش استان اصفهان در سیزدهمین دوره جایزه ملی محیط زیست

درخشش استان اصفهان در سیزدهمین دوره جایزه ملی محیط زیست

در سیزدهمین دوره جایزه ملی محیط زیست؛

اصفهان بیشترین تعداد دریافت کنندگان جایزه و لوح تقدیر را در بین استان های کشور به خود اختصاص داد .

به گزارش «پارما»، براساس آیین نامه اجرایی قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست این سازمان جوایز این جشنواره را به اشخاص و مؤسساتی که به نحوی از انحاء به حفاظت و بهسازی محیط زیست خدماتی کرده اند و یا به نوعی با فداکاری و ازخودگذشتگی و خلاقیت، خدمات ارزنده‌ای در حفاظت و احیای محیط زیست داشته باشند، تقدیم می‌کند .

مهم‌ترین اثر بخشی در حفظ محیط زیست، نوآوری، پژوهش‌هایی که یک تغییر مناسب در حوزه محیط زیست ایجاد کرده اند، حفظ یک زیستگاه و یا گونه جانوری و یا گیاهی و یا طرح‌هایی که با اجرای آن موجب کاهش هزینه‌ها شده، به عنوان آثار برتر انتخاب شدند .

گزارش دریافتی از دبیرخانه این جایزه ملی حاکیست که از 393 اثر ارسالی از سوی علاقه‌مندان، 69 اثر به مرحله داوری راه یافت که بر اساس ارزیابی هیأت داوران، از این میان 26 اثر از دو بخش حقیقی و چهار بخش حقوقی شایسته قدردانی و حائز رتبه اول تا سوم در محور‌های مختلف، مشخص شدند .

فیروزه سعادتی رئیس اداره آموزش و مشارکت های مردمی حفاظت محیط زیست استان اصفهان در این زمینه گفت: مؤسسات و افرادی که از استان اصفهان در این رویداد شرکت کرده و موفق به کسب عناوین برتر شدند در بخش موسسات حقوقی دو سازمان مردم نهاد جمعیت پیام سبز و انجمن حفاظت پرندگان آوای بوم به واسطه فعالیت های ارزشمندشان در راستای حفاظت از منابع سرزمین و  شرکت فولاد تکنیک در حوزه شرکت های خصوصی دریافت کننده لوح تقدیر و شرکت زیست فرآورده سپاهان به عنوان شرکت دانش بنیان و نوآور شایسته تقدیر و شهرداری ورزنه حائز رتبه سوم مراکز دولتی شناخته شدند. همچنین در بخش افراد حقیقی دکتر محسن سلیمانی عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان حائز رتبه سوم در حوزه متخصصین و پژوهشگران و دکتر محمد ملکی ها نیز در این بخش لوح تقدیر برترین های این بخش را به خود اختصاص دادند .

گفتنی است آثار دریافتی در این دوره نسبت به دوره پیشین، 35 درصد و تعداد شرکت کنندگان نیر 21 درصد افزایش را نشان می دهد و برای داوری آثار دریافتی، هیأتی متشکل از متخصصین تحت عنوان کمیته جایزه ملی محیط زیست شکل گرفت و پس از بررسی 393 اثر در 16 جلسه، 62 اثر در 6 بخش انتخاب و به مرحله نهایی راه پیدا کردند.
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات