اعلام عملکرد شش ماه اول 1402 یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان

اعلام عملکرد شش ماه اول 1402 یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان

عملکرد یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان در شش ماهه اول سال 1402 ، اعلام شد.

به گزارش «پارما» از فرماندهی یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان، طی شهریورماه سال جاری تعداد 24 مورد تخلف شامل صید غیر مجاز آبزیان، پرندگان و پستانداران، اقدام به شکار، نگهداری و فروش حیات وحش، تخریب و تصرف و تعلیف غیرمجاز دام، شناسایی شده و اقدام های لازم درخصوص برخورد با متخلفان در جریان است.

از تخلفات شکار و صید صورت گرفته می توان به مواردی شامل شکار و صید حیات وحش در مناطق تحت مدیریت شامل کبک، تیهو، کبوتر، پازن، آهو، جبیر، گراز، میش، قوچ و خرگوش ، اشاره کرد. همچنین 8 مورد تخلف اقدام به شکار قبل از هرگونه شکار و صید و 27 مورد درگیری و تعقیب و گریز نیز حین خدمت محیط بانان مناطق مختلف، شناسایی و با متخلف برابر قانون برخورد شد. از متخلفین سلاح های بادی، ساچمه زنی، گلوله زنی و اسلحه جنگی ژ3 کشف و ضبط شد.

نگهداری و خرید و فروش حیات وحش زنده و غیر زنده شامل 2 طاووس، 4 قرقاول و 1 میمون رزوس، تعلیف غیر مجاز دام به تعداد بیش از 5200 رأس در پارک های ملی قمیشلو و کلاه قاضی، منطقه حفاظت شده کرکس و اراضی شهرستان های نطنز و اردستان، بوته کنی آویشن در پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی و شهرضا و برداشت غیرمجاز چوب درخت تاغ در منطقه حفاظت شده کرکس، از دیگر تخلفات صورت گرفته، بوده است.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات