فرهنگ کتابخوانی در بوستان‌های شاهرود نهادینه شد

فرهنگ کتابخوانی در بوستان‌های شاهرود نهادینه شد

فرهنگ کتابخوانی در بوستان‌های شاهرود نهادینه شد

شهردار شاهرود با بیان اینکه فرهنگ کتابخوانی در بوستان‌های این شهر نهادینه شده است، گفت: فعالیت کتابداران و علاقه‌مندان این حوزه در بوستان‌ها به عنوان فضای عمومی شاد و مفرح، جدای از دغدغه‌های روزانه، در ترویج مطالعه مفید و شادی‌بخش است .

به گزارش روابط عمومی مدیریت شهری شاهرود، محسن احمدی در نشستی که با اعضای مرکز فرهنگی بانوان «محیا» در عصمتیه شاهرود برگزار شد، افزود: بوستان بانوان این شهر مکانی برای تمرکز بیشتر بر فعالیت‌های تحول گرایانه در جسم و روح بانوان با بستری مناسب ایجاد شده است .

وی با بیان اینکه بانوان از اقشار تاثیرگذار و اصلی هر خانواده محسوب می‌شوند، ابراز کرد: کتابخوانی و مطالعه مفید در مدیریت چالش‌های فردی و اجتماعی هدفمند خانواده و راه‌های برون رفت سریع و آسان نقش بسزایی دارد .

شهردار شاهرود به اجرای برنامه‌های گوناگون فرهنگی و هنری بوستان‌های این شهر در راستای ارتقای سلامت جسم و روان مردم اشاره کرد و گفت: کتابخوانی، قصه گویی، جمع‌خوانی و فعالیت‌های هنری کودکان و نوجوانان در روزهای هفته توسط علاقه‌مندان و کتابداران این شهر در بوستان‌ها اجرا می‌شود .

احمدی تاکید کرد: تمامی فعالیت‌های این حوزه و خدمات مربوطه به آن بدون تامین امنیت روانی و استفاده مدون از وسایل ارتباط جمعی و فضای مجازی امکان پذیر نخواهد بود .

ارتباط مطالعه با اهمیت خدمات شهری

رییس شورای شهر شاهرود هم در این نشست گفت: فرهنگ‌سازی خانوادگی برای استفاده و مدیریت متناسب خدمات شهری، تسریع و گسترش این خدمات به مردم توسط رسانه‌ها ضرورتی اجتناب ناپذیر است .

حمیدرضا قنبریان با بیان اینکه آموزش از طریق مطالعه کتاب، نشریات ادواری و فضای مجازی، می‌تواند در کمک به حوزه خدمات شهری موثر باشد، ابراز کرد: جداسازی زباله‌ها از مبدا و همچنین پرداخت به‌موقع عوارض شهرداری گام موثری به منظور توسعه بیشتر خدمات شهری به شهروندان بشمار می‌رود .

رییس موسسه فرهنگی «محیا» شاهرود هم گفت: این مرکز فرهنگی بانوان با هدف ترویج فرهنگ اسلامی و مهارت‌های زندگی، بانوان 6 سال به بالا در این شهر و استان‌های مازندران، گلستان و قم آموزش‌هایی ارایه می‌دهد .

حجت الاسلام محمد سعیدی با بیان اینکه کارکنان این موسسه پژوهش‌های روز متناسب با حوزه‌های مختلف فرهنگی و خانواده را به سرانجام می‌رسانند، ادامه داد: نتیجه پژوهش‌ها و فعالیت‌های فرهنگی مربیان این موسسه با امید تاثیر بهتر بر زندگی مردم پیگیری و برنامه‌ریزی شده است .

توسعه کتابخوانی در محیط های شهری

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شاهرود هم در این نشست گفت: کتابداران این شهر در فعالیت‌های اجتماعی و گسترش آن در میان اقشار جامعه و خانواده‌ها از ظرفیت‌های مختلف شهری استفاده می‌کنند .

سید ابراهیم موسوی با بیان اینکه فضای مسجدها، بوستان‌ها و برخی مکان‌های عمومی شهری برای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه مفید است، افزود: این مکان‌ها برای کتابخوانی توسط کتابداران با هماهنگی‌های برون بخشی دستگاه‌های اجرایی مورد استفاده قرار می‌گیرند .

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شاهرود ابراز کرد: فعالیت‌های فرهنگی و کتابخوانی کتابداران با محوریت کودکان و نوجوانان در جای جای شهر گسترش یافته است .

از 17 کتابخانه فعال شهرستان شاهرود، 9 باب شهری و هشت باب روستایی هستند .

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شاهرود

    منبع خبر

    شهرداری شاهرود

    شهرداری شاهرود یک شهرداری در شهر شاهرود می باشد

      نظرات