پیاده روی دلدادگان حسینی در شاهرود/این چه عشقی است که عالم همه دیوانه اوست...

پیاده روی دلدادگان حسینی در شاهرود/این چه عشقی است که عالم همه دیوانه اوست...

پیاده روی دلدادگان حسینی در شاهرود/این چه عشقی است که عالم همه دیوانه اوست ...

آئین پیاده روی جاماندگان اربعین، از سه راه مجن آغاز و دلدادگان حسینی با پیمودن مسیر 3 کیلومتری تا حرم امامزاده ابوالقاسم بسطام حماسه عشق به حسین را جور دیگری به تصویر کشیدند .

به گزارش روابط عمومی مدیریت شهری، اینجا طی الارض حسین است و چشمان پر از بغض دلدادگیت آقا بیداد کرده !

کوله اش بیرق یا حسین بود وقتی از او پرسیدم اینجا چه می کنید به اشکهایش اجازه داد از دلدادگیش رونمایی کند و با بغض در صدا جا مانده اش گفت من جا ماندم و بی لیاقتیم من را به اینجا کشانده است ...

عیار لیاقتش را با نبودن در پیاده روی اربعین حسینی در عراق قیاس می کرد ولی بیخبر از تر آن بود که طی الارض حسین می تواند اینجا در زمین خاکی که بیش از چند هزار نفر جامانده و دلداده حسین با آهنگ قدمهای خالص و

... طنین یا حسین موکبان به مسیر زیارت اهل بیت ختم می شد باشد

بیش از این مزاحم اشک هایی که بر صورتش جاری بود و آغوشی که با حسرت بر رویم گشوده بود نشدم و به سمت دیگری رفتم. دود اسفند، طنین صدای مداحان نوحه های حسینی، گرمای هوا، عطش شیفتگی خدمت گزاران مواکب، جمعیت زیاد مردم و ترافیک سنگین سه راه مجن تا امامزاده بسطام قصه امروزگزارش من را به رنگ عشق درآورده بود .

اینجا شور حسین عشقی را به نظاره وا داشته که پایانش بغض جاماندگی را به نمایش می گذارد ...

سلام بر دلهایی که جامانده و قدمهایی که طفولیت قصه ای را آغاز می کند که نسل به نسل و سینه به سینه روایتگری معنویتش و سرخی احساسش را در دل تاریخ ثبت کرده .

شاید رقم زدن این قصه آغازش را به عشق پایانش گره زده اما این را خوب می دانم مولایم امضای زیارتش را از تک تک این دلدادگان دریغ نخواهد کرد .

چفیه را بصورت عربی بر سرش پیچیده بود هنوز راه بسیاری برای پیمودن داشت اما وقتی از او پرسیدم اینجا چه می کنی با نگاهی که شیفتگی حسین را فریاد می زد و با بغضی که نشان شیدائیش بود، گفت: آمده ام ارادتم را به آقا ثابت کنم و امضای زیارت سال دیگرش را بگیرم .

هنوز جوان بود اما عجیب عطش عشق به مولادر تار و پودش نقش بسته بود .. .

باور پذیر نیست این همه شور این همه عشق با قالب کلمات من جور در نمی آید گاه با خودم زمزمه می کنم آیا می توانم این همه احساس ناب را با کلماتم به تصویر بکشانم ولی خوب می دانم نیستند کلماتی که این شور و مستی را به تصویر بکشد ...

پاهای بی رمقش را با عشق به زمین می کوبید و گلاب پاشش را با عشق بیشتر بر سر و صورت دلدادگان حسین می پاشید، صدایش کردم همانطور که با لبخند مهربانی مهرش به حسین را هویدا می کرد من را از قطرات گلابش بی نصیب نگذاشت و گفت: سال پیش اربعین کربلا بوده و امسال تنها کاری که از دستش بر می آمده پاشش گلاب محمدی بر دلدادگان حسینی و جا ماندگان کربلا است .

راهم را کج می کنم اذان ظهر اربعین حکایت عجیبی دارد گویا موکب برپایی نماز اربعین هم حرف دیگری دارد جای سوزن انداختن در چادر برپایی نماز نیست این چه حکایتیست ...

چطور می شود این اخلاص و عرفان را به تصویر کشید اولین باریست که دلم راضی نمی شود این گزارش را به پایان برسانم و شاید این گزارشم پایانی نخواهد داشت چرا که پایانش ابتدای راهی است که آغاز گر قصه دلدادگیست و این عجیب ترین قصه ایست که به تصویر کشانده ام ...

خواستم این اربعین کربلا باشم، نشد

از نجف پای پیاده...، کربلا باشم نشد

زائران بین نمازی در حرم یادم کنید

هر نمازی خواستم در کربلا باشم نشد

فرهنگ زیارت اربعین یک تفکر، فرهنگ و سبک زندگی است

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه فرهنگ زیارت اربعین امروز یک تفکر،فرهنگ و سبک زندگی است، گفت: توسعه این فرهنگ در محیط اجتماعی کشور زندگی با ولایت و معیت با ولی خدا، ترویج مواسات، برادری و اخوت را به همراه می آورد .

حجت الله عباس عبدالهی صبح شنبه در پیاده روی اربعین که از سه راه مجن تا امامزاده سید ابوالقاسم بسطام با حضور خیل عظیم جمعیت برگزار شد، افزود: پیاده روی اربعین یک واقعه شورانگیزاست که ابعاد مختلف فرهنگی،اجتماعی، سیاسی، تربیتی و اخلاقی دارد و این اعجاز بشریت بزرگترین و پرجمعیت ترین اجتماع بشری در طول تاریخ است .

وی از استقرار بیش از 50 موکب فرهنگی، سلامت، هنری و پذیرایی در طول مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین خبر داد و ابراز داشت: این مراسم شبیه سازی پیاده روی اربعین در کربلای معلی برای دلهای آماده و دوستدار اباعبدالله است که با برنامه ریزی 99 درصد خود مردم، هیات مذهبی، مساجد و تکایا برگزار شده است .

تلاش برای دوام ارزشهای متعالی اسلام، وظیفه سنگین امروز ما است

شهردار شاهرود با اشاره به اینکه تلاش برای دوام ارزشهای متعالی اسلام وظیفه بزرگ و سنگین امروز ما است، اظهار داشت: انتقال پیام عاشورا در اربعین حسینی بزرگترین وظیفه است .

محسن احمدی در مراسم پیاده روی دلدادگان حسینی با بیان اینکه یاد آوری پیامهای عاشورا آزادگی، شجاعت، مقاوم بودن در برابر لذت های دنیوی را برای جوانان ما به همراه خواهد داشت، بیان داشت: برپایی موکب خادم الرضا پرسنل شهرداری شاهرود(فرهنگی، پذیرایی) برای اولین بار در مسیر نمادین پیاده روی شاهرود- بسطام انجام شده است .

وی اقدامات شهرداری شاهرود در حوزه های فرهنگی و فضاسازی مسیر پیاده روی را نصب 2 ابر پرچم ، توزیع هزار بادبادک با شعار محرم امسال ویژه کودکان، توزیع 500 عدد جانماز خودرویی، نصب 100 عدد بنر پیامهای عاشورایی در طول مسیر، برپایی موکب بزرگ خادم الرضای پرسنل شهرداری عنوان کرد و گفت: نصب 2500 متر طول باتومی جهت هدایت شهروندان در مسیر پیاده روی، نصب بنرهای هدایت خودروها به سمت پارکینگ، نصب علائم هشدار دهنده ترافیکی جهت ایمنی شهروندان و آرام سازی مسیر خودروها، شماره گذاری 120 عدد ستونهای هدایت مسیر پیاده روی، استقرار 3 دستگاه خودرو آتش نشانی به همراه 9 آتش نشان متخصص و سرویس دهی 20 دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل از جمله اقدامات ترافیکی، ایمنی و خدمات رسانی این مجموعه در این مراسم بوده است .

اربعین حسینی امسال هم تمام شد، اما دلمان پر می کشد برای بین الحرمین؛ برای زیارت حرم سید الشهدا و قمر بنی هاشم (ع) و زیارت قبر شش گوشه مولا ...

اما این پایان ماجرای عاشقان حسین نیست؛ عاشق حسینی از کوچکترین روزنه ها هم برای رسیدن به معشوق استفاده می کند؛ حتی با یک سلام از راه دور، قلبش را به امام حسین (ع) پیوند می زند و دل به دل زائرانش می سپارد حتی اگر جامانده از پیاده روی عشق به حسین باشی و چشمت به حرم و صحن و سرای مطهرش نیفتد، با چشم دل می توانی زائر آن دیار باشی ...

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شاهرود

    منبع خبر

    شهرداری شاهرود

    شهرداری شاهرود یک شهرداری در شهر شاهرود می باشد

      نظرات