ضرورت همکاری‌های بین المللی برای مقابله با توفان‌های گرد و غبار

ضرورت همکاری‌های بین المللی برای مقابله با توفان‌های گرد و غبار

وزیر محیط زیست عراق با اشاره به اینکه آلودگی‌های زیست محیطی کشورهای مختلف را با چالش‌های اجتماعی و بهداشتی همراه کرده است، گفت: همکاری‌های بین‌المللی برای مقابله با توفان‌های گرد و غبار ضرورت دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، نزار ئامیدی، وزیر محیط زیست عراق امروز در اجلاس بین‌المللی مقابله با توفان‌های ماسه و گرد و غبار اظهار کرد: آلودگی‌های محیط زیستی و مشکلات کاهش سطح آب دریاها و .. مسائل اقتصادی و اجتماعی کشورها را تهدید کرده است .

وی با اشاره به اینکه موضوع گرد و غبار یک مسئله پس رفت در حوزه محیط زیست محسوب می‌شود، گفت: کشور عراق با پیوستن به نهادهای بین‌المللی درصدد بوده که به حفظ محیط زیست کمک کند .

وزیر محیط زیست عراق بیان کرد: افزایش دمای هوای جهانی افزایش توفان‌های شن و غبار را به همراه داشته و شرایط اجتماعی و بهداشتی کشورهای مختلف از جمله عراق را تحت تاثیر قرار داده است. همچنین کاهش آب دجله و فرات بار اضافه بر دوش مردم و دولت عراق گذاشته و در حال حاضر بخش زیادی از منابع آبی رودخانه‌های عراق در سال 2023 خشک شده است .

ئامیدی تأکید کرد: عراق معتقد است که باید همکاری‌های ملی بین‌المللی و منطقه‌ای برای حفاظت از محیط زیست از جمله مسئله گرد و غبارها توسعه یابد و توجه به تغییرات آب و هوایی از برنامه‌های دولت عراق است .

وی با اشاره به اینکه در حال هماهنگی برای برگزاری نشست‌های منطقه‌ای جهت توسعه پایدار در حوزه محیط زیست هستیم، گفت: کشورهای مختلف باید تجربیات خود را در حوزه حفاظت از محیط زیست به اشتراک گذارند .

وزیر محیط زیست عراق گفت: کشور عراق به سمت همکاری‌های دوجانبه و چند جانبه در حوزه محیط زیست پیش رفته و در سال 2022 هم تفاهمنامه با کشور ایران در این راستا منعقد کرد .

وی با بیان اینکه پیام همکاری ما در زمینه توجه به چالش‌های آب و هوایی است، گفت: کشور عراق از اقدامات سازمان ملل جهت ایجاد توازن موضوعات محیط زیستی حمایت می‌کند .

ئامیدی گفت: از توصیه‌های فنی ما جهت اجرای برنامه‌های مقابله با گرد و غبار و تبادل اطلاعات و همچنین تبادل هیئت‌های فنی است و باید در راستای توانمندسازی کشورها با حمایت سازمان‌های بین‌المللی پیش رویم .

وی خاطرنشان کرد: در عراق در شهرها و استان‌های مختلف مانند کربلا طرح‌های محیط زیستی در نظر گرفته شده است که امیدواریم نتایج موثری داشته باشد .

وزیر محیط زیست عراق در پایان از رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست جمهوری اسلامی ایران و همچنین سازمان ملل جهت برگزاری اجلاس امروز تشکر کرد.
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات