تفویض 33 وظیفه و مأموریت سازمان حفاظت محیط‌زیست به ادارات کل استان ها در راستای تسریع در خدمت رسانی

تفویض 33 وظیفه و مأموریت سازمان حفاظت محیط‌زیست به ادارات کل استان ها در راستای تسریع در خدمت رسانی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، این سازمان در راستای تسریع در خدمت رسانی و بهبود فرایندها و ماموریت های سازمانی همراستا با چشم اندازهای دولت مردمی سیزدهم بخشی از وظایف و ماموریتهای سازمانی را در قالب 33 وظیفه مندی تفویض و به ادارت کل حفاظت محیط زیست استانها توسط معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست ابلاغ کرد .

به گزارش‌ روابط عمومی سازمان حفاظت محیط‌زیست، این وظایف و ماموریت ها به شرح ذیل است :

1 - صدور مجوز مطالعات زیست محیطی برای دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی، علمی آموزشی و مشاوران تخصصی ذیصلاح در مناطق چهارگانه تحت مدیریت و مناطق آزاد در محدوده استان .

2 - صدور مجوز نمونه برداری از گونه های جانوری و گیاهی برای مطالعات و تحقیقات علمی، آموزشی داخلی و خارجی مورد تایید .

(لازم به توضیح است، مجوز نمونه برداری از گونه ها برای مطالعه و تحقیقات علمی و آموزشی در صورت نیاز به خروج نمونه از کشور توسط سازمان مرکزی صادر می شود . )

3 - صدور مجوز فیلم برداری و عکس برداری از مناطق تحت مدیریت سازمان پس از احراز هویت و صلاحیت متقاضیان

4 - صدور مجوز ورود گردشگران و بازدید کنندگان داخلی و خارجی به مناطق تحت مدیریت سازمان و بازدید از این مناطق پس از احراز هویت بازدیدکنندگان و در مورد گردشگران خارجی هماهنگی با سازمان مرکزی و مراجع ذیربط الزامی است .

5 - صدور مجوز دفع جانوران آسیب رسان (مجوز میر شکاری) .

6 - صدور مجوز احداث کارگاه تاکسیدرمی از طریق سامانه کسب و کار یا مبادرت به تاکسیدرمی جانوران وحشی غیر از گونه های در معرض خطر انقراض با اطمینان از رعایت مقررات مربوط برای محدوده استان

7 - صدور مجوز تکثیر و پرورش، نقل و انتقال(درمحدوده استان) جانوران وحشی مهره دار غیر از گونه های در معرض خطر انقراض ، پس از حصول اطمینان از قانونی و مجاز بودن منشا جانوران وحشی مذکور و همچنین صدور مجوز خروج پرندگان زینتی تکثیر و پرورش یافته نظیر مرغ عشق و قناری به خارج از کشور و صدور مجوز واردات محصولات کشاورزی غیر تراریخته

(لازم به توضیح است، گونه های مشمول کنوانسیون تجارت بین المللی گونه های گیاهی و جانوری وحشی در معرض خطر انقراض ( CITES ) شامل این تفویض نمی شوند . )

8 - صدور پروانه یا اجازه ایجاد باغ وحش و باغ پرندگان .

9 - صدور مجوز مرمت راه های روستائی در داخل مناطق حفاظت شده و پناهگاههای حیات وحش سازمان

10 - پاسخ استعلام مراجع ذیربط برای رفع نقاط حادثه خیز و پیچ بری جاده ها در داخل مناطق حفاظت شده و پناهگاههای حیات وحش سازمان

11 - پاسخ استعلام در مورد اجرای پروژه های عام المنفعه (خطوط آب، برق، گاز ، تلفن، فیبر نوری و دکل مخابراتی (به صورت انتفاعی و بدون انتقال مالکیت)در مناطق حفاظت شده و پناهگاه های حیات وحش .

12 - پاسخ به استعلامات در مورد احداث واحدهای کشاورزی، خدماتی و تولیدی و طرح های طبیعت گردی(با رعایت ظرفیت برد) تا رده 2 در اراضی مستثنیات مناطق حفاظت شده و پناهگاه های حیات وحش واجد طرح مدیریت و در زیستگاه های حساس فاقد طرح مدیریت با نظر معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی

13 - پاسخ استعلام در مورد برداشت سنگ لاشه یا رسوبات آبرفتی در مستثنیات اشخاص در مناطق حفاظت شده و پناهگاه های حیات وحش .

14 - پاسخ استعلام جانمایی محل دفع پسماند عادی در روستاهای داخل مناطق حفاظت شده و پناهگاه های حیات وحش بدون واگذاری اراضی

15 - صدور کارت همیار افتخاری محیط زیست بر اساس دستورالعمل مربوط.(یگان حفاظت محیط زیست)

(لازم به توضیح است، صدور کارت همیار افتخاری محیط زیست (محیط بان ) توسط استان مربوطه صادر و در خصوص مقامات کشوری و لشکری از طریق یگان حفاظت سازمان مرکزی صورت می گیرد).

16 - صدور مجوز محیط زیستی تکثیر و پرورش آبزیان در قفس دریایی و pen غیر از آب های داخلی و کارگاه های تکثیر و پرورش آبزیان آب شور و گونه های در معرض انقراض در محدوده اختیارات قانونی سازمان و نظارت و پایش بر فعالیت های تولیدی مربوط .

17 - صدور مجوز ایجاد آکواریوم های آب شور و نظارت بر آن ها .

18 - صدور، ارتقاء و تمدید گواهینامه آزمایشگاه های معتمد سازمان در محدوده استان بر اساس ضوابط خوداظهاری در پایش و شیوه نامه های آزمایشگاه های معتمد .

19 - انتخاب واحدهای صنعتی و خدماتی سبز استان به منظور معرفی در سطوح ملی به سازمان بر اساس شاخص های ابلاغی و هماهنگی با سازمان .

20 - پاسخ به استعلامات و صدور مجوز استعلامات گمرک در زمینه صادرات پسماندهای غیر خطرناک مطابق آیین نامه اجرایی واردات، صادرات و عبور پسماندها بر اساس مقررات کنوانسیون بازل با تفویض اختیار جداگانه به ادارات کل حفاظت محیط زیست استانهای تهران، هرمزگان، اصفهان، آذربایجان شرقی و غربی، خراسان شمالی و البرز .

21 - تاًیید مأموریت آموزشی کارکنان ایثارگر .

22 - ارتقاء رتبه شغلی و نقل و انتقال کارکنان بر اساس دستور العمل ابلاغی معاونت توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس

23 - انتصاب مدیران پایه، عملیاتی و میانی استانی بر اساس دستور العمل ابلاغی معاونت توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس

24 - اعمال بندهای الف و ب ماده (9) قانون رسیدگی به تخلفات اداری توسط شخص مدیرکل .

25 - ارائه پاسخ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صورتی که مدیران کل مستقیماً مخاطب و طرف مکاتبه باشند و رونوشت به سازمان .

26 - اختیار طرح شکایات در مراجع قضائی و مطالبه خسارت ناشی از اجرای قوانین و مقررات سازمان که به علت ضرورت درج شرایط دقیق حقوقی و حدود و میزان تفویض اختیار، جداگانه به مدیران کل تفویض و ابلاغ گردیده است .

27 - امور تبدیل وضعیت کارکنان به رسمی آزمایشی و رسمی قطعی بر اساس قوانین و مقرات مربوطه

28 - صدور پروانه شکار و صید در محدوده استان بر اساس شیوه نامه ها و دستورالعمل های ابلاغی که هر ساله توسط سازمان ابلاغ می گردد .

29 - پاسخ به استعلام در مورد صدور پروانه های اکتشاف و بهره برداری از معادن در مناطق شکار ممنوع .

30 - فرایند مصاحبه های استخدامی و آزمون های بدنی و جسمانی با برنامه ریزی در مرکز استان به صورت منطقه ای انجام می پذیرد .

31 - پاسخ به استعلام های شرکت آب منطقه ای برای لایروبی رودخانه های داخل مناطق حفاظت شده و پناهگاه های حیات وحش و بنیاد مسکن برای مرمت و بازسازی مسکن روستایی و سازمان صمت برای تغییرسینه کار معدنی در محدوده پروانه بهره برداری معتبر در مناطق حفاظت شده وپناهگاه های حیات وحش با رعایت ضوابط و ملاحظات زیست محیطی .

32 - فرایند راهبری و نگهداری ایستگاه های پایش کیفی هوای محیط و تامین مواد مصرفی و قطعات جانبی آنها توسط ادارات کل استانی

33- پاسخ به استعلامات مربوط به واگذاری عرصه برای کشت گیاهان دارویی

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات