بازدیدهای نوروزی از شهرستان های غربی استان اصفهان جهت بررسی وضعیت محیط زیستی آن ها

بازدیدهای نوروزی از شهرستان های غربی استان اصفهان جهت بررسی وضعیت محیط زیستی آن ها

طی چهارمین روز از بازدیدهای نوروزی سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان؛ احمدرضا لاهیجان زاده به همراه تیم کارشناسی از شهرستان های نجف آباد، تیران و کرون، چادگان، فریدن، بوئین میاندشت و فریدونشهر بازدید و به بررسی وضعیت محیط زیست آن ها پرداخت.

به گزارش «پارما»، احمدرضا لاهیجان زاده سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان طی چهارمین روز بازدید نوروزی خود، از شهرستان های نجف آباد، تیران و کرون، چادگان، فریدن، بوئین میاندشت و فریدونشهر بازدید کرد و به منظور پیشبرد اهداف سازمانی و حفاظت از محیط زیست طبیعی و انسان ساخت، به بررسی میدانی وضعیت محیط زیست این شهرستان ها پرداخت.

لاهیجان زاده با تأکید بر ایجاد سند استانی حفاظت محیط زیست، به شناسایی مشکلات بنیادین هریک شهرستان ها و تدوین برنامه ها در چهارچوب های اصولی اشاره کرد و راهکارهایی را در جهت تحقق هرچه بیشتر و بهتر وظایف نظارتی ادارات حفاظت محیط زیست استان ارائه کرد.

وی در بازدید از اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نجف آباد بر لزوم شناسایی معضلات توسط این اداره در حوزه های زیست محیطی تأکید کرد. بررسی وضعیت مدیریت پسماند، رسیدگی به وضعیت شهرک های صنعتی، معادن و اثرات آن بر گردشگری و جلوگیری از بارگذاری بیشتر در عرصه های طبیعی و تهیه ایستگاه و تابلو سنجش کیفیت هوا، به عنوان بخشی از موارد قابل پیگیری در ادامه موضوعات مطرح شده، به بحث گذاشته شد.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در ادامه و با حضور در اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چادگان، خواستار حل کردن مسائل مهم و چالشی در این شهرستان شد. مدیریت برداشت بی رویه آب های زیرزمینی و برخورد با متخلفان از طریق مراجع قانونی، از جمله این قبیل مسائل بود که رسیدگی به آن در دستور کار این اداره قرار گرفت.

جذب منابع مالی با استفاده از ظرفیت صندوق ملی محیط زیست و خیرین استان، تکمیل ساختمان های محیط بانی نیمه کاره، کم کردن تخلفات و کاهش آمار شکارچیان با اجرای طرح های آموزشی و حفاظتی، اصلاح روش های حفاظتی و پیگیری ارتقای سطح حفاظت مناطق تحت مدیریت و عرصه های طبیعی، از دیگر مواردی بود که طی برگزاری جلسات متعدد در حین این بازدیدها، در خصوص آن ها تبادل نظر و تصمیم گیری شد.

دیدار با فرماندار شهرستان بوئین میاندشت، بازدید از مرکز پایش و سرمحیط بانی سد زاینده رود و ساختمان نیمه کاره محیط بانی منطقه شکار ممنوع ستبله، از دیگر بخش های این سفر بود.

لاهیجان زاده ضمن دیدار و گفتگوی چهره به چهره با محیط بانان، کارشناسان و کارکنان حفاظت محیط زیست شهرستان های ذکر شده، به اجرای بررسی های هدفمند و ارائه راهکارهای اجرایی رفع مشکلات با نظرات کارشناسان واحدهای حفاظت محیط زیست مستقر در شهرستان ها، پرداخت.

گفتنی است هدف از این سلسله بازدیدها؛ رسیدگی به وضعیت رفاهی محیط بانان و کارکنان حفاظت محیط زیست شهرستان های استان، پیگیری و رسیدگی به مشکلات و معضلات اصلی شهرستان ها در حوزه های زیست محیطی و ارائه راهکارهایی جهت رفع آن هاست.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات