اجراي دو طرح افزايش ظرفيت  پست هاي برق در شهرستان هاي كازرون و لارستان

اجراي دو طرح افزايش ظرفيت پست هاي برق در شهرستان هاي كازرون و لارستان

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت برق منطقه اي فارس ، مهندس يداله حقيقي در حاشيه اجراي اين طرح با برشمردن مزايا و لزوم اجراي اين طرح اظهار داشت : طرح افزايش ظرفيت پست 230 كيلوولت نيروگاه كازرون از جمله طرح هاي كليدي در تامين و انتقال برق است كه موجب تثبيت شرايط و پايداري در تامين و انتقال برق به شهرستان كازرون و مناطق اطراف مي شود .
مدير عامل شركت برق منطقه اي استان فارس در ادامه اعتبار اختصاص يافته به اين طرح در فاز نخست را 620 ميليارد ريال ذكر كرد و گفت : اين اعتبارت از محل طرح هاي استاني تامين گرديد ، اين طرح از اواخر سال گذشته آغاز گرديد و با ظرفيت 160 مگا ولت آمپر در مسير اجرا قرار گرفت ، مدت زمان پيش بيني شده براي اجراي اين طرح حدود يك سال است.
مهندس حقيقي ، با اشاره به شرايط سخت انتقال تجهيزات و تاسيسات خريداري شده براي پيشبرد اين طرح افزود: تمام تجهيزات اين طرح با توان داخلي و به دست متخصصان صنعت برق در داخل كشور ساخته شده و از مناطق كوهستاني و صعب العبور شمال غرب كشور به سمت شهرستان كازرون حمل شده است ، شركت برق منطقه اي فارس با رويكردي جهادي ، تامين و انتقال برق به ويژه در مناطق محروم و كم برخوردار را يك رسالت اصلي براي خود مي داند .
اجراي طرح افزايش ظرفيت پست 230 كيلوولت لارستان
وي همچنين به پروژه ديگري كه در دست اجرا است اشاره كرد و گفت : افزايش ظرفيت پست 230 كيلوولت لار نيز با 70 درصد پيشرفت فيزيكي در حال اجرا است ، اين طرح هم با سرمايه گذاري 470 ميليارد ريالي تا پايان امسال به بهره برداري مي رسد.
مهندس حقيقي خاطر نشان ساخت : تثبيت شرايط و پايداري شبكه به ويژه در شهرستان لارستان و جنوب فارس از جمله تاثيراتي است كه اجراي اين طرح براي مردم اين مناطق به همراه خواهد آورد.
مدير عامل شركت برق منطقه اي فارس برخي از موارد مهم و حساس پست هاي انتقال و لزوم افزايش ظرفيت آن براي بهبود شبكه هاي برق رساني را برشمرد و ادامه داد : در پست هاي فشارقوي ، با توجه به نياز بر تأمين انرژي مصرف كنندگان كه هرساله با رشد همراه بوده كه در مناطق گرمسير ، مصرف ساليانه رشد بيشتري دارد لذا نياز به افزايش ظرفيت پست ها ، امري اجتناب ناپذير است .
وي همچنين اضافه كرد : پست هاي برق فشار قوي به همراه خطوط انتقال برق، اساسي ‏ترين اجزاي سيستم انتقال نيروي برق از توليدكننده و نيروگاه‏ها تا مصرف‏ كنندگان صنعتي، تجاري و در نهايت شهروندان مي‏باشند.پست‏هاي برق در محل توليد ، محل دريافت انرژي و محل تلاقي و ارتباط خطوط انتقال قرار مي گيرند و با تبديل ولتاژ، امكان انتقال‏ كم تلفات انرژي برق را فراهم مي كنند. بنابراين نقش آنها در ايجاد يك شبكه برق سراسري امن ضروري و با اهميت است.

لینک اصل خبر در سایت سایت خبری شرکت توانیر

    منبع خبر

    سایت خبری شرکت توانیر

    سایت خبری روابط عمومی شرکت توانیر

      نظرات