تمام سازمان‎های فعال در برپایی مراسم سالگرد شهادت سردار دل‌ها ارزیابی می‌شوند

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان: تمام سازمان‎های فعال در برپایی مراسم سالگرد شهادت سردار دل‌ها ارزیابی می‌شوند
معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان، از آماده‌باش کامل شهرداری برای برگزاری مراسم سالگرد سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی خبر داد و گفت: تمام سازمان‎ها و مجموعه‎های فعال در برپایی مراسم سومین سالگرد سردار دل‌ها، ارزیابی می‌شوند.

به گزارش کرنا، محمود ایرانمنش در جلسه‌ای که با حضور مدیران شهرداری به مناسبت ارزیابی اقدامات انجام‌شده پیرامون برگزاری مراسم سالگرد سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی برگزار شد، با اشاره به اینکه تا پایان آذرماه، زمان محدودی برای تکمیل اقدامات وجود دارد، گفت: دکتر شعرباف، شهردار کرمان، مصمم است تا قبل از شروع مراسم سالگرد، کارهای لازم در گلزار شهدا انجام و تحویل داده شود.

وی افزود: در این راستا، تمام بخش‌ها و  واحدهای مختلف شهرداری، با همدلی و هم‌افزایی بیشتر، برای به نتیجه‌رساندن کارهای باقی‌مانده تلاش می‌کنند و معاونان شهردار و شهرداران منطقه نیز پای کار هستند.

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان، ازجمله اقدامات در دستور کار، به خاکبرداری قطعه «صالحین» اشاره کرد و گفت: این اقدام تا هفته جاری به پایان می‌رسد.

ایرانمنش، از اجرای بوستان شهید حاج‌قاسم سلیمانی و برآورد اقدامات لازم در راستای تکمیل این پروژه خبرداد و یادآور شد: این بوستان به‌زودی تحویل شهرداری منطقه یک می‌شود.

وی، لکه‌گیری و آسفالت معابر گلزار شهدا توسط شهرداری منطقه پنج و تکمیل سقف آرامستان شهدای تشییع با سازه‌ای مناسب را ازجمله اقدامات در دستور کار ذکر و بیان کرد: با توجه به نزدیک‌شدن به مراسم سالگرد شهادت سردار دل‌ها، این اقدام ضرورت دارد.

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان، به اجرای طرح ترافیکی گلزار شهدا اشاره کرد و گفت: برای خط‌کشی معابر، منتظر آسفالت هستیم و با اجرای کامل طرح، تابلوهای ترافیکی نیز نصب می‌شود.

ایرانمنش، نصب تابلوی مراسم سالگرد سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی در ورودی‌های شهر ازجمله ورودی جاده تهران و جاده زرندی را نیز ضروری دانست و با اشاره به جانمایی برای این اقدام، آن را مبتنی بر همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری ذکر کرد.

وی، موضوع مورد توجه دیگر را مربوط به تخلیه هرچه زودتر پیست کارتینگ دانست و خاطرنشان کرد: برای تخلیه کارتینگ، به متولی آن اخطار دادیم، اما با توجه به اینکه قرارداد واگذاری به بخش خصوصی تا پایان سال ۱۴۰۳ بوده، نیاز است طبق مفاد قرارداد و پیگیری از طریق اداره‌کل ورزش و جوانان، نسبت به فسخ قرارداد اقدام شود.

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان، به اقدامات خوب شهرداری منطقه سه شهر کرمان برای پیاده‌راه‌سازی اطراف مسجد «فروزی»، بلوک‌چینی و بهسازی اطراف این مسجد اشاره کرد و گفت: به‌طور کلی طرح ترافیکی مقابل مسجد «فروزی» و طرح بوستان «کودک» را به منطقه سه سپردیم که با سرعت در حال انجام است.

ایرانمنش در ادامه، انجام تدابیر لازم برای انتقال آب تجمع‌یافته ناشی از بارندگی در زیرگذر «شهید جمالی‌زاده» را ضروری اعلام کرد و افزود: در زمان بارش باران، آب زیادی در این ناحیه جمع می‌شود که اقدامات لازم و پیشگیرانه برای جلوگیری از تجمع آب‌های سطحی در زیرگذر، به شهرداری منطقه یک واگذار شده است.

وی، از نصب دو عدد برج نوری در گلزار شهدا به‌خصوص در میدان «ابومهدی‌المهندس» خبر داد و یادآور شد: تامین روشنایی گلزار شهدا و محدوده اطراف آن از اقدامات مهمی است که انجام شده است.

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان، صدور کارت‌های تردد خودرو ازجمله خودروهای خدمت‌رسان، پیگیری برای تامین انشعابات برق سرویس بهداشتی مسیر و محدوده گلزار شهدا و سرویس بهداشتی سیار را نیز ازجمله اقدامات دانست.

ایرانمنش، با بیان اینکه علاوه بر اقدامات برنامه‌ریزی‌شده در قبل، چند اقدام دیگر ازجمله زیرسازی سه خیابانِ محدوده «سیدحسین» نیز باید انجام شود، ادامه داد: اقدامات تازه‌ ابلاغ‌شده، خللی به کارهای قبلی وارد نمی کند؛ چراکه کارهای تکلیف شده در روزهای آخر، به‌صورت فورتی انجام می‌شود.

وی، با تاکید بر اهمیت اجرای هرچه زودتر اقدامات تا ۳۰ آذرماه، بیان کرد: چند روز آینده جلسه ای پیرامون اقدامات لازم برای آماده‌سازی گلزار شهدا برگزار می‌شود و اقدامات، مورد ارزیابی قرار می گیرد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرمان نیز ضمن تشکر از معاون خدمات‌شهری، سازمان‌ها و زیرمجموعه‌های این معاونت، تاکید کرد: برگزاری مراسم سالگرد سردار بزرگ، جزو پنج رویداد برتر در کشور است و در شهرداری کرمان هیچ موضوعی نباید مهم تر از این باشد.

وحید خطیبی، با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم سالگرد شهادت سردار دل‌ها و اینکه مدیران باید با جدیت کارها را دنبال کنند، گفت: اولویت اول استانداری کرمان نیز برگزاری هرچه باشکوه تر این مراسم است.

وی همچنین بر نگاه مسئولانه به این موضوع و تعیین تاریخ مشخص برای پایان کار تاکید کرد و افزود: دلایل انجام‌نشدن کار باید ذکر شود؛ چراکه اقدامات را نباید به تاخیر انداخت و کارهای باقی‌مانده را باید هرچه زودتر عملیاتی کرد.

خطیبی، با بیان اینکه حجم بزرگی از کارها در این مراسم برعهده شهرداری است، ادامه داد: کوچک‌ترین خدشه وارد‌شده در این مراسم، متوجه شهرداری است؛ بنابراین، باید به نحو احسن و بدون نقص کار کرد.

در ادامه، رییس کمیسیون هوشمندسازی و شفافیت شورای اسلامی شهر کرمان، با اشاره به اینکه ازسوی شهرداری کرمان، در گلزار شهدا اقدامات خوبی انجام شده و به‌صورت قرارگاهی، همه دستگاه ها، مدیران و سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری پای کار هستند، گفت: هماهنگی بخش‌های مختلف شهرداری، نقطه قوت کار است، اما نیاز است تا موارد ضروری و باقی‌مانده پیگیری و برای جلوگیری از به تعویق افتادن کارها، این هماهنگی حفظ شود.

سیدمحمدصادق تقوی افزود: کرمان، افتخار میزبانی زائران را برعهده دارد؛ بنابراین، نه‌تنها شهرداری، بلکه شورای اسلامی شهر نیز در این خصوص پای کار است و در صورت نیاز به تامین اعتبار، با اصلاح ردیف بودجه‌، در این هدف مقدس شهرداری را همراهی خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان هم، با اشاره به اقدامات آتش‌نشانی برای مراسم سومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها، گفت: رعایت مسایل ایمنی نسبت به موضوعات دیگر از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ چراکه پیشگیری از بروز هرگونه حادثه ، ضرورت دارد.

ابراهیم بابایی، افزود: اولین ایستگاه آتش نشانی در گلزار شهدا با زیرساخت مناسب، تامین نیرو، خودرو و تجهیزات، ایجاد شده و با همکاری شرکت آب و فاضلاب استان، هفت شیر هیدرانت در محل نصب شده تا درصورت بروز حادثه، آتش‌نشانان در محل حضور داشته باشند و از پیشروی حادثه جلوگیری کنند.

وی با اشاره به عضویت در کمیته تخصصی مکتب حاج‌قاسم سلیمانی، از تشکیل  کارگروه تخصصی پیشگیری در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خبر داد و گفت: بر مکان هایی همچون حسینه ثارالله، بیت الزهرا، مصلای امام علی(ع)، گلزار شهدا و مجموعه پردیسان قائم(ع) و همچنین محل اسکان زائران، به‌صورت ویژه نظارت می شود.

بابایی، بازدید از موکب ها، رفع اشکالات و تامین ایمنی مواکب، ارایه آموزش های لازم و اعلام دستورالعمل ایمنی برپایی موکب را ازجمله اقدامات ذکر کرد.

در این جلسه، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان، از نصب سه تابلو به مناسبت سومین سالگرد سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی برای ورودی های شهر خبر داد.

محمد ایلاقی، افزود: نصب تابلو و بنر مناسبتی در ورودی شهر از سمت شهر «زرند» در حال اجراست و قبل از دهه مقاومت به نمایش گذاشته می شود.

وی، به نمایش گذاشتن تمثال ۶۰ شهید، شهدای تشییع در زیرگذر آزادی و اجرای چند رویداد فرهنگی مربوط به سردارد دل‌ها و رونمایی از مستند سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی را ازجمله اقدامات ذکر و خاطرنشان کرد: در دهه مقاومت از سه کتاب به‌عنوان قهرمان ملی نیز رونمایی خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات