ضرورت تبیین پیوست‌های زیست محیطی و فرهنگی اجتماعی برای پروژه‌های عمرانی

به گزارش شهریار ، محبوب تیزپاز در جلسه مشترک با شهردار، معاونان و مدیران شهرداری منطقه ۷ تبریز اظهار کرد: پروژه‌های سال آتی ضروریست که پیوست زیست محیطی و فرهنگی اجتماعی داشته باشند تا تبعات و مشکلات مختلف در این حوزه‌ها پیش‌بینی شده و تدابیر لازم برای آنها انجام شود.

وی در تشریح سخنان خود گفت: پروژه‌های عمرانی اغلب بدون در نظر گرفتن مسائل زیست محیطی و یا مسائل فرهنگی اجتماعی در بافت محدوده اجرا می‌شوند که این مهم در آینده هزینه‌های بیشتری را به شهرداری و جامعه تحمیل می‌کند؛ از این رو ضروریست که در برنامه ریزی و مطالعات اجرای پروژه‌ها پیوست‌های آنها نیز مورد بررسی قرار گیرد.

تیزپاز همچنین تاکید کرد: بودجه سال آتی باید با تمرکز بر ناحیه‌محوری تهیه شود و پروژه‌های خرد برای نواحی و پروژه‌های کلان برای منطقه تعریف شوند.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری تبریز ضمن بررسی بودجه پیشنهادی شهرداری منطقه ۷ برای سال آتی، اظهار کرد: پروژه‌ها باید به نحوی تعریف و برنامه ریزی شوند که برای سال بعد از خود باقی نمانده و در همان سال ۱۴۰۲ به اتمام برسند.

وی، افزایش کارگاه‌های تولیدی و ساخت و تولید تجهیزات شهری و تولید باکس‌های پسماند توسط همکاران خدمات شهری در کارگاه‌های شهرداری را از اقداماتی دانست که نقش موثری در کاهش هزینه‌ها خواهد داشت.

در ادامه این جلسه شهردار منطقه ۷ تبریز از اقدامات صورت گرفته و روند پیشرفت پروژه‌های عمرانی سال جاری گزارشی ارائه کرد و پروژه‌های شاخص و اولویت‌دار سال ۱۴۰۲ را نیز معرفی کرده و در خصوص ضرورت و بودجه پیشنهادی آنها گفتگو کرد.

این جلسه با حضور سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری تبریز، مدیرکل بودجه شهرداری تبریز، شهردار منطقه ۷ و معاونان و مدیران این منطقه برگزار شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات