لزوم مديريت مصرف برق با تغيير الگوهاي گرمسيري برق به تعرفه عادي

لزوم مديريت مصرف برق با تغيير الگوهاي گرمسيري برق به تعرفه عادي

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق استان سيستان و بلوچستان، مهندس خليل عوض زاده اظهار داشت: تعرفه برق در كل كشور به صورت عادي و گرمسيري يك تا چهار تقسيم بندي مي شود كه با توجه به شرايط اقليمي و آب و هوايي، نوع تعرفه هر منطقه مشخص مي شود.

وي با بيان اينكه تمامي شهرستان هاي استان از تعرفه يك تا چهار در بيشتر ماه هاي گرم سال بهره مند هستند، گفت: شهرستان هاي چابهار، كنارك، دشتياري، نگور، راسك، سرباز، نيكشهر، قصرقند، فنوج، بنت، اسپكه، ايرانشهر، بمپور، دلگان، بزمان، زابل، زهك، هيرمند، هامون و نيمروز از جمله مناطق استان هستند كه حدود 6 تا 8 ماه از سال مصرف برق مشتركان آن بر اساس تعرفه يك گرمسيري كه ارزان ترين نوع تعرفه برق كشور است محاسبه مي شود.

مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان سيستان و بلوچستان با اشاره به اينكه از ابتداي نيمه دوم سال، تعرفه برق بيشتر منطقه استان از حالت گرمسيري به تعرفه عادي تغيير مي كند، ادامه داد: با توجه به تغيير اين تعرفه ها، مشتركان گرامي با رعايت الگوي مصرف برق نسبت به مديريت هزينه صورتحساب خود اقدام كنند.

وي با بيان اينكه مشتركاني كه در سقف الگوي مصرف انرژي، برق مصرف كنند، شامل هيچگونه افزايش صورت حسابي نخواهند شد، گفت: مشتركان برق با مراجعه به لينك http://yun.ir/x?jng? مندرج در سايت شركت توزيع نيروي برق سيستان و بلوچستان، مي توانند از ميزان الگوي مصرف برق منطقه خود اطلاع پيدا كنند.

عوض زاده در ادامه اظهار داشت: استفاده از اسپيلت هاي دوزمانه، آبگرمكن هاي برقي، انواع هيتر و بخاري برقي از جمله چالش هاي بخشي از مشتركان اين استان در فصل زمستان است كه با افزايش مصرف برق باعث افزايش صورتحساب آنها خواهد شد.

وي در پايان ضمن تقدير از مشتركان برق سيستان و بلوچستان به جهت همكاري در مديريت مصرف برق در فصل تابستان، به لزوم همكاري مشتركان هم استاني در مديريت مصرف برق فصل زمستان تاكيد كرد.

لینک اصل خبر در سایت سایت خبری شرکت توانیر

    منبع خبر

    سایت خبری شرکت توانیر

    سایت خبری روابط عمومی شرکت توانیر

      نظرات