تصویب پیشنهاد حداقل حق الزحمه مجریان ذیصلاح معادل 2/7 درصد از جدول هزینه ساخت و ساز گروه‎های ساختمانی



در راستای عمل به بند 15 ماده 15 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در خصوص اهم وظایف و اختیارات هیأت مدیره و با توجه به بند پ از ماده 29 آیین نامه اجرایی ماده 33، پیشنهاد حداقل حق الزحمه مجریان ذیصلاح معادل 2/7 درصد از جدول هزینه ساخت و ساز ابلاغی توسط شورای مرکزی در گروه های مختلف ساختمانی بر اساس حداقل شرح خدمات مهندسی به منظور پیگیری اجرای موضوع ماده 117 آیین نامه اجرایی قانون مصوب گردید.

مسعود افخمی نایب رئیس سازمان ضمن بیان این مطلب عنوان کرد که همزمان با تصویب موضوع مذکور آیین نامه کنترل و پایش مجریان ذیصلاح و تدوین قراردادهای جدید در خصوص مجریان و نمایندگان مجری نیز در دستور کار هیأت مدیره قرار گرفته است.

وی ضمن تشکر از تلاش های انجام شده در کمیته پایش و تنسیق امور مجریان و همراهی انجمن های ذینفع در این خصوص، حمایت و تایید هر 15 عضو هیأت مدیره در تصمیمات اخذ شده حوزه مجریان را فرصتی مناسب برای انجام اصلاحات لازم در راستای واقعی شدن ارائه خدمات سازندگان، ارتقای سطح کیفی ساخت و ساز و رضایت مندی سرمایه گذاران بخش مسکن دانست.

مهندس افخمی پیاده سازی موضوعات مذکور را منوط به همراهی جامعه مجریان در راستای جلوگیری از عقد قرارداد با قیمت های غیرکارشناسی به منظور ارائه خدمات واقعی دانست که این موضوع از طریق کمیته ارزیابی و پایش مجریان در سازمان نیز به طور جدی بررسی و اقدامات لازم وفق موضوعات بند الف و ب از ماده 29 آیین نامه اجرایی ماده 33 انجام خواهد پذیرفت.

نایب رئیس سازمان در پایان تعیین شرح خدمات و مبانی قیمت گذاری در خصوص شرکت های آزمایشگاهی را از جمله اقدامات مورد نیازی دانست که در دستور کار هیأت مدیره سازمان قرار دارد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی یک انجمن در شهر مشهد می باشد

      نظرات