نشست مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با پیمانکاران عمرانی استان

نشست مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با پیمانکاران عمرانی استان

به گزارش روابط عمومی ؛ ظهر یکشنبه اول آذر ماه جمعی از پیمانکاران عمرانی به همراه هیئت مدیره انجمن شرکت های عمرانی استان خوزستان با مدیرکل اداره نوسازی توسعه و تجهیز مدارس خوزستان دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار مدیرکل اداره نوسازی توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: خاستگاه اصلی پیمانکاران عمرانی و در حقیقت خانه اول آنها اداره کل نوسازی مدارس است و من امروز خرسند هستم که در میان شما حضور دارم.

وی افزود: در حال حاضر هیچ پروژه قدیمی که از سال های گذشته ناتمام مانده باشد وجود ندارد و همه آنها با تلاش و همت شما به پایان رسیده است.

علی قربانی با اشاره به مشکلات مالی موجود و ناکافی بودن اعتبارات سال جاری برای پروژه های مشارکتی، بیان کرد: ما سال 1400 را در حالی آغاز کردیم که با حجمی از بدهی های سال گذشته و سنوات پیشتر مواجه هستیم؛ بنا بود برای بهبود شرایط بخصوص در پروژه های با منابع خیری، معادل بودجه ای که از منابع خیری تامین می شود منابع دولتی هم اختصاص پیدا کند که این امر هم به صورت کامل اجرایی نشد.

قربانی افزود: در حال حاضر پیمانکارانی که بابت مطالباتشان اسناد خزانه پرداخت دریافت می کنند سالانه مبالغ قابل توجهی زیان می دهند ولی متاسفانه این موضوع از دست ما خارج است و در سطح وزارت تصمیم گیری می شود و ما صرفا مجری هستبم هرچند دولت به این نتیجه رسیده است که مقوله اسناد خزانه کار اشتباهی بوده است که سرعت پروژه ها را پایین می آورد.

در ادامه این نشست علی طاهری رئیس هیئت مدیره انجمن شرکت های عمرانی خوزستان ضمن تقدیر از مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان گفت: اداره کل نوسازی مدارس خوزستان الحق همیشه همراه و حامی پیمانکاران بوده است و عملکرد جنابعالی نیز این امر را به خوبی نشان داده است.

طاهری افزود: با همه شرایط موجود و مشکلاتی که هریک از پیمانکاران حاضر با آن مواجه هستند باید با بینش و دانش عمیق تری با این افراد برخورد شود و درک بیشتری از شرایط آنها صورت بگیرد.

وی یادآور شد: در کنار همه مشکلاتی که بیشتر آنها مربوط به مباحث مالی می شود، برخی از چالش ها وجود دارد که نیاز است شخص جنابعالی به بعنوان نفر اول این اداره به آنها ورود کرده و آنها را مرتفع نمایید.

شعبان آزادی دبیر انجمن شرکت های عمرانی خوزستان نیز با اشاره به برخی از مشکلات مهم پیش روی پیمانکاران عمرانی، گفت: مشکلات پیمانکاران زیاد است اما موضوعاتی مانند اسناد خزانه و پیامدهای پس از آن که به تامین اجتماعی و امور مالیاتی وصل می شود پیمانکاران را تحت فشار بسیاری قرار می دهد.

آزادی خاطر نشان ساخت: سند قطعی پروژه ها زمانبر است که در کنار تاخیرات موجود، پیمانکاران را بشدت  تحت فشار قرار می دهد.

دبیر انجمن شرکت های عمرانی خوزستان گفت: در خصوص پروژه های خیری تا حدودی سلیقه ای عمل می شود که انتظار می رود عدالت بین همه رعایت شود.

گفتنی است در این دیدار تعدادی از پیمانکاران مشکلات خود را به صورت کلی و موردی با مدیرکل اداره نوسازی توسعه و تجهیز مدارس خوزستان مطرح نمودند.

لینک اصل خبر در سایت انجمن شرکت های عمرانی خوزستان

    منبع خبر

    انجمن شرکت های عمرانی خوزستان

    انجمن شرکت های عمرانی خوزستان یک انجمن می باشد

      نظرات