دهیاران و بخشداران گناوه خواستار بازنگری طرح‌های هادی روستایی شدند

دهیاران و بخشداران گناوه خواستار بازنگری طرح‌های هادی روستایی شدند

دهیاران و بخشداران گناوه در نشستی خواستار بازنگری در طرح‌های هادی روستاهای این شهرستان شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنیاد مسکن استان بوشهر؛ در این نشست که نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر به میزبانی فرمانداری گناوه حضور داشتند، مسایل و مشکلات روستاهای این شهرستان بررسی شد که عمده مطالبه آنها تغییر در بازنگری طرح هادی آنها بود.

دهیاران در این نشست گفتند: هر مشکلی در چارچوب قانون و مقررات قابل حل است و باید در بازنگری طرح هادی مسایل و مشکلات روستاها حل شود.

آنها می گویند: افزایش محدوده روستایی و اجرای طرح هادی بسیاری از مشکلات ساکنان این دیار را حل خواهد کرد و با تغییر در بازنگری طرح هادی ضمن اینکه زمینه ایجاد امکانات رفاهی را در روستاها مهیا می کند، اشتغال و درآمد پایدار نیز افزایش خواهد یافت.

دهیاران، بازنگری طرح هادی را مطالبه عمومی مردم این منطقه دانستند و اظهار داشتند: عمده ساکنان در روستاها به علت بازنگری نشدن طرح هادی که بیش از ۱۰ سال می گذرد، بلاتکلیف مانده اند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان گناوه گفت: طرح هادی در روستاهای این شهرستان بیش از ۱۰ سال است که به روز و بازنگری نشده است.

روح الله یگانه بیان کرد: بیشتر روستاها از اجرایی نشدن طرح هادی گله مند هستند و به علت تاخیر، امکان خدمات دهی و ایجاد زیرساخت ها با توجه به اینکه باید در محدوده طرح باشند، میسر نیست.

دهیاران و بخشداران گناوه خواستار بازنگری طرح‌های هادی روستایی شدند

بخشدار ریگ بر بازنگری طرح هادی تاکید کرد و گفت: عمده مباحث و مطالبه دهیاران روستاهای این بخش ، بازبینی در طرح هادی است که عملیاتی نشده است.

ضرغام محمدی با بیان اینکه شعار دولت سیزدهم رونق روستاها است، افزود: ساکنان در روستاهای این بخش به رغم اینکه زمین دارند اما نمی دانند که کجا و در چه محدوده ای ساخت و ساز انجام دهند.

وی می گوید: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای رفع دغدغه روستائیان، هرچه سریعتر برنامه ریزی کند و دهیاران نیز از نظر مالی در زمینه پرداخت هزینه های مطالعه این طرح مشارکت و کمک کنند.

بخشدار ریگ بیان کرد: باید به روستاهای بخش که دهیاری ندارند توجه جدی شود.

وی زمان بر بودن کارشناسی و صدور اسناد مالیکت روستاها را از دیگر مشکلات در این بخش عنوان کرد.

بخشدار مرکزی گناوه توجه به خواسته دهیاران در بازنگری طرح هادی را ضروری دانست و گفت: عمده توقعات مردم روستاهای این بخش ساماندهی و بازنگری طرح هادی است.

خدیجه دشتی افزود: به علت بازنگری نشدن طرح های هادی که چندین سال از تصویب آنها در این بخش می گذرد، عده ای اقدام به ساخت و ساز کرده اند اما با مشکل جدی مواجه شدند و عده ای هم در انتظارند که متولیان امر این طرح را به سرانجامی برسانند.

دهیاران و بخشداران گناوه خواستار بازنگری طرح‌های هادی روستایی شدند

وی خدمات رسانی نظام به روستاهای این بخش را در حوزه های مختلف چشمگیر دانست و گفت: ۹۰ درصد از معابر نیمی از روستاهای این بخش آسفالت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: باتوجه به مشکل عمده دهیاران گناوه در بحث بازنگری طرح هادی، ۷۵۰ میلیون تومان برای این موضوع پیشنهاد داده ایم که در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان که بتازگی برگزارشد، تامین نشد.

علیرضا مقدم افزود: در مبحث بازنگری طرح هادی شهرستان گناوه که بخشداران هم تاکید دارند، مستلزم اختصاص اعتبار در کمیته برنامه ریزی شهرستان بود اما رقمی پیش بینی نشده است.

وی بیان کرد: باتوجه به مشکل شهرستان گناوه، حوزه نفت نیز در قبال مسئولیت های اجتماعی برای تهیه طرح هادی، بودجه ای اختصاص نمی دهد و تنها برای اجرای پروژه همکاری می کند.

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی بوشهر ادامه داد: این بنیاد برای ۱۸ روستای گناوه اقدام به مطالعه بازنگری طرح هادی به ارزش ریالی ۶۰۰ میلیون تومان کرده است که پولی برای پرداخت آن به پیمانکار نداریم و بمحض تامین، اجرایی خواهد شد.

وی اظهارداشت: برای مطالعه جدید طرح بازنگری در روستاهای شهرستان گناوه به ۷۵۰ میلیون تومان دیگر نیاز است.

فرماندار گناوه با بیان اینکه آماده همکاری برای بازنگری در طرح هادی هستیم، گفت: پیشنهادی برای اختصاص بودجه برای این طرح ارایه نشده است.

محمدتقی صفری افزود: باتوجه به بدهی ۶۰۰ میلیون تومانی مطالعه بازنگری طرح هادی، آمادگی مساعدت برای پرداخت بخشی از آن را داریم.

وی بیان کرد: دهیاران با تشکیل اتاق فکر پروژه‌های مهم را با الویت بندی مشخص کنند و نیازمندی‌ها و خواسته‌های ساکنان روستاهای حوزه خود و توجه به جوانان را در نظر بگیرند.

فرماندار گناوه یادآور شد: انتظار می‌رود که بنیاد مسکن استان بوشهر به این شهرستان توجه ویژه داشته باشد تا با نگاه مثبتی که در سطح استان و شهرستان وجود دارد شاهد پیشرفت و توسعه هر چه بیشتر بویژه در روستاها باشیم.

لینک اصل خبر در سایت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر

    منبع خبر

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات