هر روز، روز خبرنگار است

هر روز، روز خبرنگار است

هر روز، روز خبرنگار است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو در گفتگویی با گرامیداشت 17 مردادماه، سالروز شهادت خبرنگار شهید "محمود صارمی"، اظهارکرد: عرصه خبر و رسانه، عرصه آگاهی‌‎بخشی و روشنگری است؛ عرصه‌ای حساس و خطیر که خبرنگاران، صادقانه و خالصانه در خط مقدم آن قرار دارند و نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی با تسلیت عاشورا و تاسوعای حسینی، گفت: تقارن روز خبرنگار با این واقعه عظیم و دردناک، فرصتی ارزشمندی برای واکاوی مضاعف و تبیین جنبه‌های قیام عاشوراست؛ آنگاه که زینب کبری(س) به روایتگری می‌پردازد تا آنجا که می‌گویند، «کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود».

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: اگر رشادت‌ها و روایتگری‌های زینب کبری(س) نبود، نوای آزادی‌خواهان و حق‌طلبان، مبارزان ظلم‌ستیزی و آزادگان در سرتاسر این کره خاکی طنین‌انداز نمی‌شد.

حاجی‌بگلو در ادامه ضمن ارج نهادن به جایگاه والای خبرنگاران، تصریح کرد: اصحاب رسانه را می‌توان پیروان زینب کبری(س) دانست؛ روایتگران حق و حقیقت، سربازان عرصه جهاد تبیین و پیشگامان روشنگری.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر لزوم تکریم خبرنگاران و توجه به دغدغه‌مندی‌های آنها گفت: خبرنگار زمانی می‌تواند با آسودگی خیال به رسالت خطیر خود بپردازد و به دنبال حقیقت برود که تمرکز کامل بر ماموریت خود داشته باشد و این مهم از ابعاد مختلف باید مورد توجه قرار گیرد.


حاجی‌بگلو، خبرنگاران را گره‌گشای مسائل و مشکلات مردم و پل ارتباط بین بدنه اجرایی و مدیران با عموم جامعه دانست و افزود: تکریم اصحاب رسانه، در تمامی ایام سال و نه صرفا در یک روز مشخص باید باشد؛ امیدواریم در سایه تعامل سازنده بین رسانه و مدیریت شهری گام‌های اثرگذاری در جهت حل و فصل مسائل و مشکلات شهر برداریم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات