به مناسبت فرارسیدن محرم و با همت شهرداری شاهرود:   پرچم متبرک کربلای معلی در میدان امام خمینی(ره) شاهرود برافراشته شد

به مناسبت فرارسیدن محرم و با همت شهرداری شاهرود: پرچم متبرک کربلای معلی در میدان امام خمینی(ره) شاهرود برافراشته شد

همزمان با فرارسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سیدالشهدا (ع)، آیین اهتزارابرپرچم متبرک کربلای معلی، شامگاه جمعه توسط شهرداری شاهرود در میدان امام خمینی(ره) با حضور مردم برافراشته شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت شهری، محسن احمدی شامگاه جمعه در آیین اهتزاز پرچم متبرک کربلای معلی ضمن درود به شهیدانی که در مکتب تاریخ از امام حسین(ع) درس آموختند و به آموخته ها جامه عمل پوشاندند، گفت: جمله تاریخی حضرت امام خمینی( ره) که فرمودند: این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است باعث شد تا مکتب اخلاقی و آموزشی حضرت امام حسین(ع) پررنگ تر و پر رونق تر از گذشته شود و جوانان رشید این مرز و بوم در آزادگی، حریت، فداکاری، ایثار و حفظ استقلال سرزمینشان به راحتی جان فشانی و برای دفاع از ارزش های دینی و اسلامی جان بر کف در همه عرصه ها حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب تداوم بخش تفکرات حضرت امام خمینی(ره) است و تاکید بر زنده نگه داشتن مراسم های آیینی به ویژه محرم و صفردارند، افزود: شهرداری شاهرود مفتخر است همانند سال های گذشته آغاز ماه محرم و عزاداری سید الشهدا(ع) را با مراسم اهتزار پرچم مشکی و متبرک به کربلای معلی و رونمایی از المان ویژه این ماه با مشارکت مردم برگزار کند.

شهردار شاهرود با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری سعی دارد تا نسبت به برپایی شعاعر دینی و مذهبی پیش رو باشد و فراتر از حوزه تکالیف خود عمل کند، تصریح کرد: شهرداری شاهرود در مناسبت های مختلف سعی داشته تا المان های جدید و مرتبط با آن مناسبت را طراحی و در میادین سطح شهر قرار دهد تا شهروندان احترام و تکریم این مناسبت ها را به راحتی درک و همراهی کنند.

احمدی شبیه سازی فضای معنوی بین الحرمین واقع در میدان امام خمینی(ره) را حاصل تلاش های شبانه روزی جوانان هیئت روستای بدشت، هنرمندان شاهرودی وپرسنل واحد زیبا سازی شهرداری شاهرود برشمرد وعنوان داشت: ابر پرچمی که در مجاورت ساختمان اداره پست به اهتزار درآمده در حرم امام حسین(ع) نصب بوده که با رایزنی ها و پیگیری های یکی از سرداران سال های دفاع مقدس به مردم شاهرود تقدیم شده است.

وی تقدیر و تمجید دفاترعلمای قم از مجموعه مدیریت شهری را درراستای پرداختن شهرداری به تکریم و بزرگداشت مناسبت ها برشمرد و ابراز داشت: این تقدیر برای شهر و مردم شاهرود یک افتخار به حساب می آید.





لینک اصل خبر در سایت شهرداری شاهرود

    منبع خبر

    شهرداری شاهرود

    شهرداری شاهرود یک شهرداری در شهر شاهرود می باشد

      نظرات