اجرای فاز نخست از سیستم یکپارچه‌سازی شهرداری با صدور پروانه ساختمانی تک‌برگ

اجرای فاز نخست از سیستم یکپارچه‌سازی شهرداری با صدور پروانه ساختمانی تک‌برگ

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری ساری، سید حمزه حسینی سیدی در نشستی که با موضوع پیاده‌سازی سیستم یکپارچه شهرسازی شهرداری ساری برگزار شد، اظهار کرد: در راستای اجرای سیستم یکپارچه‌ شهرسازی، از این پس پروانه‌های ساختمانی در شهرداری به صورت تک‌برگ خواهد بود.

وی با بیان اینکه استفاده از توان داخلی پرسنل شهرداری در تهیه و راه‌اندازی این سیستم، افزود: در اغلب شهرها از برنامه‌ها و نرم‌افزارهای از پیش تهیه شده توسط شرکت‌های مربوطه استفاده می‌کنند که این برنامه‌ها علاوه بر تحمیل هزینه گزاف بر شهرداری‌ها، قابلیت‌های ثابت و کلی داشته و مشکلاتی را در این زمینه برای آنها به همراه دارد، در حالی که برنامه یکپارچه‌سازی شهرداری ساری مبتنی بر مسائل و موضوعات شهر ساری بوده و قابلیت به روز رسانی و ارتقا در هر زمان دارد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار ساری با اشاره به آغاز به کار فاز نخست سیستم یکپارچه شهرسازی شهرداری ساری، گفت: در فاز نخست، صدور پروانه‌های ساختمانی به صورت تک‌برگ در تمامی مناطق تابعه شهرداری آغاز شده است.

این مسئول از مزایای پروانه‌های ساختمانی تک‌برگ به ارائه جزئیات کامل‌تر و دقیق‌تر در پروانه‌های مذکور و امکان به روز رسانی و بسط وگسترش آن در هر زمان اشاره کرد و یادآور شد: این مساله در پروانه‌های ساختمانی قدیمی قابل احصا نبود.

حسینی خاطرنشان کرد: همچنین از طریق لحاظ کردن کد QR و هولوگرام مخصوص امنیت این اسناد قانونی تامین و تمامی پروانه‌های ساختمانی به صورت لمینیت شده به شهروندان تحویل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هدف نهایی از سیستم یکپارچه‌ شهرسازی، ارائه خدمات الکترونیم به شهروندان بدون مراجعه آنها به شهرداری است، گفت: در سال 1401 فازهای بعدی این برنامه هم محقق و پیاده‌سازی خواهد شد که علاوه بر ارائه کلیه خدمات مربوطه در حوزه شهرسازی در فضای این سیستم، به ارتقا شفافیت و کاهش فساد و نیز کاهش مراجعات حضوری شهروندان کمک خواهد شد که در نهایت این امر، افزایش رضایت شهروندان از خدمات ارائه شده توسط شهرداری را به همراه خواهد داشت.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات