تقدیر از پنج صنعت سبز در همایش ملی صنعت، معدن و خدمات سبز در اصفهان

تقدیر از پنج صنعت سبز در همایش ملی صنعت، معدن و خدمات سبز در اصفهان

از پنج صنعت سبز در بیست و سومین همایش ملی صنعت، معدن و خدمات سبز در استان اصفهان تقدیر شد.

به گزارش«پارما» از معاونت محیط زیست انسانی حفاظت محیط زیست استان اصفهان، در بخش استانی همایش ملی صنعت، معدن و خدمات سبز، پس از سخنرانی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و ارائه گزارش نتایج ارزیابی همایش، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت؛ با توجه به تعدد فعالان اقتصادی استان در عرصه های صنعت، معدن و خدمات و مشارکت 54 واحد تولیدی، انتظار می رود در فرآیند ارزیابی انتخاب واحدهای سبز تعداد بسیار بیشتری واحد در سامانه مربوطه آمادگی خود را در این رقابت زیست محیطی اعلام کنند.

امیرحسین کمیلی با توجه به ظرفیت های صنعت و معدن استان و تفاوت های اساسی در این دو بخش تولید، پیشنهاد داد فعالان معدنی در گروه خود مورد ارزیابی قرار گیرند و برای اجرای این پیشنهاد در سطح استان اعلام آمادگی کرد.

وی در خصوص موضوع محیط زیست افزود؛ این موهبت خدادادی که در اختیار ما قرار گرفته و مربوط به ما و نیز نسل های آینده است را ضمن بهره برداری، باید حفاظت و حراست کنیم تا بحث امنیت انسانی به خوبی رعایت شود.

در این همایش رئیس خانه صنعت و معدن استان اصفهان با اشاره به نارضایتی اعلام شده از سوی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص وضعیت زیست محیطی معادن کشور و از جمله شهرستان نطنز، اظهار داشت؛ خانه صنعت و معدن استان آمادگی دارد با ارائه راهکار برای رفع معضلات زیست محیطی معادن در کمترین زمان ممکن با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و انجمن معادن استان، برنامه های پیشنهادی خود در این زمینه را عملیاتی کند.

سید عبدالوهاب سهل آبادی افزود؛ این کار مستلزم تشکیل کارگروهی با حضور نمایندگان استانداری، حفاظت محیط زیست استان، صمت و انجمن معادن استان و خانه صنعت و معدن است که با توجه به اشراف به موضوع و سوابق طولانی فعالیت در این زمینه می توان با سرعت به وضعیت مطلوب دست یافت.

وی در خصوص موضوع کانون های گرد و غبار بیان داشت؛ انجمن تولید کنندگان شن و ماسه در زمینه تسطیح صدها هکتار اراضی و بوته کاری اقدام کرده و همچنان به همت بهره برداران و با حمایت استانداری این فعالیت بیابان زدایی را ادامه خواهند داد.

رئیس خانه صنعت و معدن استان اعلام کرد؛ مدیران عامل این پنج واحد صنعتی سبز با ارائه مدرک شناسایی تصویری از طریق خانه صنعت و معدن به کانون کارفرمایان ایران، از اعطای کارت زرین کارفرمایی برخوردار خواهند شد.

در پایان همایش پیش از اهدای تندیس و لوح سپاس به صنایع سبز، مدیران عامل منتخب در حالی که اقدام های زیست محیطی آنان از طریق پخش کلیپ های گزارشی نمایش داده می شد، به ارائه پیشنهادهای کاربردی خود در زمینه بهبود شرایط محیط زیست و صنعت پرداختند.

شهرام عالی وند مدیر عامل شرکت فولاد امیرکبیر کاشان، عباسعلی قصاعی مدیر عامل شرکت صنایع چینی زرین ایران، علیرضا احمدی مدیر عامل شرکت ترام چاپ سپاهان، علی فرهی مدیر عامل شرکت صنایع نساجی فرخ سپهر کاشان و مجید قربانیان فروشانی مدیر عامل مجتمع کشت و دام قربانیان پنج صنعتی بودند که به عنوان صنایع سبز سال 1399 در این همایش مورد تقدیر قرار گرفتند.

گفتنی است؛ امسال 54 واحد صنعتی و خدماتی ثبت نام اولیه داشته اند که 23 واحد ثبت نام نهایی و نسبت به پر کردن فرم ها اقدام کردند و پس از بررسی ها و صحت سنجی های انجام شده، 9 واحد به عنوان واحد صنعتی منتخب و سبز به سازمان حفاظت محیط زیست معرفی شده اند که در کمیته ارزیابی این سازمان، 5 واحد از استان اصفهان مورد تأیید قرار گرفت.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات