تاکید استاندار قم در جلسه شورای تأمین مسکن : برای احداث مسکن از ظرفیت های بنیاد مسکن در استان استفاده شود

تاکید استاندار قم در جلسه شورای تأمین مسکن : برای احداث مسکن از ظرفیت های بنیاد مسکن در استان استفاده شود


به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن ، جلسه شورای تامین مسکن استان با حضور آقای شاهچراغی استاندار قم , دکتر معتمدی معاون امور عمرانی استانداری ، دکتر نوربخش رئیس سازمان برنامه و بودجه استان , صادقی مدیرکل راه و شهرسازی ، مهندس بلدی مدیرکل بنیاد مسکن استان و سایر مدیران دستگاههای اجرایی عضو در سالن امام رضا (ع) استانداری تشکیل گردید .
در این جلسه آقای  شاهچراغی استاندار قم با تاکید بر لزوم تشکیل کارگروه مشترکی برای سرعت بخشی به روند اداری ساخت مسکن در قم، خواستار عزم جدی دستگاه های مسول برای رفع مشکل مسکن مورد نیاز اقشار مختلف جامعه شد.
ایشان اظهار کرد: تولید مسکن از اولویتهای مهم دولت می باشد و با توجه به قانون جهش تولید مسکن در کشور همه دستگاه های دولتی و نهادهای عمومی باید مشکل تامین مسکن استان را طی یک برنامه چهارساله مرتفع نمایند.
استاندار قم لزوم فراهم شدن زیرساخت های ساخت مسکن را مورد تاکید قرار داد و گفت : اداره کل راه و شهرسازی استان موظف به طراحی کلیه نیازمندی های حوزه زیرساخت بر مبنای قانون می باشد. وی افزود: در طراحی و جانمایی شهری مسکن، باید تمام زیرساختها از قبیل آب و برق و فاضلاب و گاز و نیازهای عمومی از جمله مدرسه ,مسجد, فضای سبز و ... دیده شود.
وی افزود: تا زمان الحاق نهایی اراضی 560 هکتاری پردیسان باید برای احداث مسکن از ظرفیت های آماده کنونی مانند بنیاد مسکن , شهرهای اقماری و روستای استان استفاده شود.
استاندار قم با تأکید بر دیده شدن پیوست های فرهنگی , آموزشی و تفریحی در اراضی 560 هکتکاری پردیسان تصریح کرد: طراحی مسکن در این اراضی باید به نحوی باشد که مردم در آن بتوانند به راحتی زندگی کنند و با مشکلاتی نظیر کمبود مدرسه , کانال آب , فاضلاب , مسجد , پارک و غیر ه روبرو نشوند.
در پایان جلسه استاندار قم بر تعامل دستگاه های اجرایی جهت تسریع در ساخت و ساز مسکن اقدام ملی و خانه دار شدن مردم محروم تأکید نمودند.
لازم به ذکر است در این جلسه آقای مهندس بلدی مدیرکل بنیاد مسکن استان گزارش گاملی از اقدامات بنیاد در طرح اقدام ملی مسکن ارائه نمود.

لینک اصل خبر در سایت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم

    منبع خبر

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات