کلیات پیوست‌ها و تبصره‌های بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تبریز تصویب شد

کلیات پیوست‌ها و تبصره‌های بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تبریز تصویب شد

به گزارش شهریار، در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز کلیات پیوست‌ها و تبصره‌های بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تبریز پس از بررسی نهایی، مورد تصویب اعضا قرار گرفت. در این جلسه همچنین تبصره های ۵۸ تا ۸۰ بودجه بصورت جزء به جزء توسط اعضای شورای اسلامی شهر تبریز بررسی شد.

بر این اساس تبصره ۵۸ بودجه در خصوص تامین منابع مالی برای خرید اتوبوس و مینی بوس تا سقف ۱۰ هزار میلیارد ریال از محل اوراق مشارکت و تسهیلات  به تصویب رسید و تبصره ۵۹ در خصوص تضمین سود سرمایه ‌گذاری در حوزه حمل و نقل برای بخش اتوبوسرانی نیز مورد تصویب قرار گرفت.

تبصره ۶۰ مبنی بر اختصاص مازاد بر اعتبارات پیش‌بینی شده به قطار شهر تصویب شد و تبصره ۶۱ مبنی مطالعه، تصویب و اجرای خط تراموای شهری به تصویب رسید. تبصره ۶۲، در خصوص عقد قرارداد با پلیس راهور تصویب شد و تبصره ۶۳ در خصوص تشکیل کمیته‌های تخصصی همچون املاک، حمل و نقل و ... با لحاظ تغییراتی مبنی بر ارائه گزارش و نتیجه کار در این زمینه به شورا به تصویب رسید.

اما تبصره ۶۴ در خصوص تسهیل وصول عوارض پروانه، حذف شد و پس از آن، تبصره ۶۵ در خصوص اجرای برخی از  پروژه‌ها توسط سازمان عمران و تبصره ۶۶ در خصوص وصول حق‌النظاره به تصویب رسید.

تبصره ۶۷، در خصوص استفاده از توان شرکت خانه‌سازی آذربایجان و تبصره ۶۸، مبنی بر تامین پارکینگ عمومی و خصوصی به تصویب رسید. تبصره ۶۹ نیز در خصوص خرید و ساخت پارکینگ تصویب شد.

تبصره ۷۰ در خصوص اولویت‌بندی پروژه‌های آسفالت با لحاظ تغییراتی همچون بروزسازی تولید آسفالت، تضمین و گارانتی آسفالت توزیع شده در قالب نظام‌نامه تدوین شده به تصویب رسید و تبصره ۷۱ در خصوص تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام از محل منابع غیرنقدی، تصویب شد.

تبصره ۷۲ در خصوص تامین مسکن ارزان‌قیمت در مناطق پرخطر حاشیه‌نشین شمال و جنوب شهر، با لحاظ تغییراتی مبنی بر اضافه شدن بنیاد مسکن و دیگر نهادهای ذیربط به تصویب رسید و تبصره ۷۳ مبنی بر تملک زمین‌های مورد نیاز برای آرامستان نیز مورد تصویب قرار گرفت.

تبصره ۷۴ مبنی بر استفاده از مشارکت عمومی در توسعه فصای سبز و تبصره ۷۵ مبنی بر ایجاد فضای سبز با مشارکت نهادها به تصویب رسید.

تبصره ۷۶ مبنی بر تامین اعتبار فصای سبز و اجرای دو پروژه از محور پیامبر اعظم و عوارضی تا ائل باغی و اتوبان غرب تبریز(شهید باکری) به صورت انبوه‌کاری و جنگل‌کاری پارک عباس‌میرزا از محل صرفه‌جویی و جابجایی، با لحاظ تغییراتی مبنی بر اولویت قرار دادن محدوده و حریم شهری تصویب شد.

تبصره ۷۷ در خصوص تامین منابع مالی احداث و توسعه پارک بزرگ و اخذ دو هزار میلیارد ریال وام به تصویب رسید و تبصره ۷۸ در خصوص توسعه فضای سبز، پنج هزار میلیارد ریال مازاد بر بودجه مصوب از طریق واگذاری املاک تصویب شد.

اما تبصره ۷۹ در خصوص جابجایی اشجار برای پروژه‌های عمرانی بدون پرداخت وجهی از سوی مناطق و اقدام از طریق سازمان سیما و منظر حذف شد.

تبصره ۸۰ نیز در خصوص مطالعات و اجرای تصفیه پساب و انتقال آن به فضای سبز شهری، با لحاظ تغییراتی مبنی بر تامین اعتبار مازاد بر منابع نقدی، از منابع غیرنقدی به تصویب رسید.

همچنین یک تبصره‌ در خصوص نوسازی بافت فرسوده و مشارکت در نوسازی بافت فرسوده از طریق اوراق مشارکت به مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال با اخذ مجوز از نهادهای ذیربط به پیشنهاد فریدون بابایی اقدم اضافه شد.

دومین تبصره اضافه شده از سوی بابایی اقدم مبنی بر تحقق طرح‌های مسیرهای مصوب طرح تفصیلی با هدف بازآفرینی شهری با اولویت مسیرهای ناتمام، تا سقف پنج هزار میلیارد ریال از طریق تسهیلات بانکی یا منابع غیرنقدی شهرداری به تصویب رسید.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات