افزايش قابليت اطمينان شبكه توزيع برق پايتخت در سال 1400/ كاهش قطع برق ناشي از حوادث در تهران

افزايش قابليت اطمينان شبكه توزيع برق پايتخت در سال 1400/ كاهش قطع برق ناشي از حوادث در تهران

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ؛ كامبيز ناظريان ، اجراي طرح هاي اصلاح و بهينه سازي شبكه توزيع برق را از مهم ترين برنامه هاي در دست اقدام در حوزه برق پايتخت دانست و با بيان اين كه با تلاش هاي انجام شده، شبكه برق تهران بزرگ در پايداري مناسبي قرار دارد گفت: حوادث سطح شبكه شهر تهران طي 9 ماه سپري شده از سال 1400 نشان دهنده آن است كه قطع برق ناشي از حوادث در اين مدت در سطح شبكه فشار ضعيف نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 11 درصد كاهش پيدا كرده است.
ناظريان يادآور شد: شهر تهران داراي بيش از 12 هزار كيلومتر شبكه فشار ضعيف زميني معادل 23 درصد از شبكه فشار ضعيف زميني كل كشور و حدود 6 هزار و 500 كيلومتر شبكه فشار ضعيف هوايي است كه اين طول گسترده از شبكه در كنار بيش از 7 هزار و 500 كيلومتر شبكه فشار متوسط به صورت روزانه در حال رصد،توسعه، اصلاح و بهسازي است.
وي افزود: به منظور توسعه پايداري شبكه و كاهش تلفات،كل شبكه فشار ضعيف هوايي پايتخت با كابل هاي خودنگهدار آلومينيومي جايگزين شده است كه اين اقدام، تاثير قابل ملاحظه اي در كاهش حوادث شبكه داشته است.
وي از شهروندان تهراني درخواست كرد در صورت مشاهده هرگونه سو استفاده از شبكه توزيع برق پايتخت يا سرقت و وارد كردن آسيب به تجهيزات شبكه، مراتب را به صورت شبانه روزي به شماره تلفن 121 اطلاع دهند.

لینک اصل خبر در سایت سایت خبری شرکت توانیر

    منبع خبر

    سایت خبری شرکت توانیر

    سایت خبری روابط عمومی شرکت توانیر

      نظرات