مقاوم‌سازی مسکن روستایی در بوشهر ۱۰ درصد بالاتر از متوسط کشور است

مقاوم‌سازی مسکن روستایی در بوشهر ۱۰ درصد بالاتر از متوسط کشور است

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنیاد مسکن استان بوشهر؛ مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: ۵۸ درصد واحدهای مسکونی روستایی استان بوشهر مقاوم سازی شده که متوسط کشوری ۴۸ درصد است.

علیرضا مقدم با حضور در روستاهای شهرستان‌های دیلم و گناوه و اطلاع رسانی و ترویج نسبت به تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی اظهار داشت: این تسهیلات به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومانی بزودی به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

وی گفت: کارمزد این تسهیلات پنج درصد با دوره بازپرداخت ۲۰ ساله است و با هدف تسهیل در پرداخت این نوع تسهیلات ضمانت آن نیز سفته زنجیره‌ای سه نفر تعیین شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر بیان کرد: در راستای تسهیل در امر نوسازی مسکن روستایی است، همکاری بانک‌های عامل ضروری است.

وی گفت: از مجموع واحدهای مسکونی روستایی استان بوشهر ۵۸ درصد آن مقاوم سازی شده که متوسط کشوری ۴۸ درصد است، اما همچنان باید در این زمینه اقدامات مؤثر تری در سطح استان صورت گیرد.

مقدم بیان کرد: مسائلی همچون زلزله خیز بودن اکثر مناطق و وجود بلایای طبیعی متعدد، فرسوده و ناکارآمد بودن اکثر بافت‌های روستایی، توجه جدی به مقاوم‌سازی‌ها را افزایش داده است.

لینک اصل خبر در سایت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر

    منبع خبر

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات