جلسه اعطای احکام کمیته تخصصی معماری دوره نهم برگزار شد

جلسه اعطای احکام کمیته تخصصی معماری دوره نهم برگزار شد



مهندس بشیر رییس سازمان در جلسه اعطای احکام کمیته تخصصی معماری دوره نهم که با حضور هیات رئیسه سازمان و نمایندگان معمار هیات مدیره در روز شنبه 16 بهمن ماه جاری در محل سالن جلسات سازمان برگزار شد؛ بیان داشت: از کمیته تخصصی معماری با توجه به پتانسیل موجود در استان انتظارات زیادی مطالبه می شود، رئیس سازمان اظهار داشت: همانگونه که انجمن صنفی معماری توانسته کارنامه قابل دفاعی از خود در دوره اخیر به جا گذارد،‌ انتظار همراهی و ارایه طریق در حل مسایل معماری را از کمیته های تخصصی و مشورتی بویژه معماری داریم.

مهندس افخمی نایب رییس اول سازمان نیز، تشکیل این کمیته را در سه بخش حقوقی،‌ اجرایی و دانشگاهی بسیار ارزشمند دانسته و با توجه به پتانسیل موجود،‌ تمامی ابزارها به منظور رسیدن به برنامه و طرح های مورد درخواست آنان از سوی هیات مدیره مهیا دانست.

دکتر مداحی نایب رییس دوم سازمان نیز تهیه،‌ تنظیم و بروز رسانی چک لیست های بخش های مرتبط با معماری سازمان، کمک به ارتقا دانش معماران و مهیا سازی بسترهای استفاده از مطالب علمی-اجرایی با توجه به اجرایی شدن مباحث مربوط به برچسب انرژی در آینده نزدیک در ساختمان ها،‌ ترویج موارد مربوط به قوانین و آیین نامه های حوزه های انرژی با توجه به معضلات زیست محیطی موجود استان، تهیه کتابچه های نظارتی و آموزشی ویژه معماران،‌ همراهی ویژه با کمیته آموزش سازمان در خصوص موارد ترویجی و تشویقی در دریافت و جذب طرح های پژوهشی در حوزه معماری، انرژی، توسعه پایدار و حفظ و احیای محیط زیست را از دغدغه های موجود اعلام کرد.

مهندس مهاجر نماینده معمار هیات مدیره و دبیر سازمان نیز انتخاب افراد کمیته را از 3 منظر توانمندی، تجربه گرایی،‌حرفه مندی ارزشمند خواند و خواستار کمک در پایش فرآیندها و ایجاد مسیر های جدید در کوتاه کردن فرآیندها شد. دبیر سازمان اعلام داشت که هیات مدیره تمام تلاش خود را در اجرایی نمودن نظرات کارشناسی اعضای کمیته خواهد کرد و ارایه برنامه کمیته معماری در راستای حل معضلات جامعه مهندسان معمار را دارای اهمیت خواند.

در ادامه دکتر استادی دیگر نماینده معمار هیات مدیره آسیب شناسی، ‌نیاز به واکاوی،‌ شناسایی نقاط ضعف و قوت، توجه به ‌اصلاح موضوعات تخصصی و حرفه ای را برخی از مهمترین اقدامات کمکی و مشورتی کمیته معماری دانست و کمک به ارتقا دانش معماری از منظرهای علمی و حقوقی و حل معضلات پیش آمده بین رشته ای را از تعهدات اخلاقی و حرفه ای  معماران بیان کرد.

در ادامه حاضرین به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در خصوص مشکلات و نیازهای جامعه مهندسین معمار و برنامه‌های پیش روی این کمیته پرداختند.

لازم به ذکر است در انتهای جلسه احکام اعضای کمیته تخصصی معماری توسط رئیس سازمان به آنان اهدا شد.

اعضای کمیته به ترتیب حروف الفبا: آقایان و خانم ها دکتر/ مهندس کامران جنتی پور، مسعود حسینی فاطمی،‌ مژگان روپوش، نیکناز کجوئی،‌ نسترن فدوی، مطهره غلامپور و وحید وحدت


لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی یک انجمن در شهر مشهد می باشد

      نظرات