صدور حکم قضایی برای متخلفین شکارو صید در منطقه شکار ممنوع کرکس نطنز

صدور حکم قضایی برای متخلفین شکارو صید در منطقه شکار ممنوع کرکس نطنز

صدور حکم قضایی برای متخلفین شکارو صید در منطقه شکار ممنوع کرکس نطنز

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نطنز با اعلام این خبر گفت : برای پنج نفر متخلف شکار و صید در منطقه شکار ممنوع کرکس به اتهام شکار غیر مجاز یک راس قوچ وحشی و یک راس بزغاله وحشی و حمل و نگهداری اسلحه و مهمات غیر مجاز حکم قضایی صادر شد .

به گزارش«پارما» اکبر عسکریان زاده گفت: متخلفین شکار و صید که اقدام به شکار یک راس قوچ وحشی و یک راس بزغاله وحشی در منطقه شکار ممنوع شده کرکس و همچنین اقدام به حمل و نگهداری سلاح و مهمات غیر مجاز نموده اند . پس از طی مراحل دادرسی نهایتا در دادگاه رای محکومیت متخلفین شکار و صید صادر شد.

وی خاطر نشان کرد : پس از تحقیقات و بررسی صورت گرفته دادگاه کیفری ، متهم ردیف اول را بابت شکار غیر مجاز یک راس قوچ وحشی و یک راس بزغاله وحشی به تحمل دو فقره حبس تعزیری شش ماهه و ضبط اسلحه دخیل در شکار به نفع دولت و متهم ردیف دوم را بابت حمل و نگهداری سلاح غیر مجاز به پرداخت جزای نقدی به مبلغ پنجاه میلیون ریال و ضبط اسلحه به نفع دولت ( خاصه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروی های مسلح ) و بابت حمل و نگهداری مهمات غیر مجاز به پرداخت جزای به مبلغ سی میلیون ریال و متهم ردیف سوم بابت نگهداری و حمل مهمات غیر مجاز به جزای نقدی به مبلغ پانزده میلیون ریال در حق صندوق دولت به استناد بند ب ماده 12 قانون شکار و صید و بند ب ماده 12 قانون کاهش مجازات اسلامی و بند الف ماده 18 قانون مجازات اسلحه و مهمات غیر مجاز محکوم نمودند و مهمات مکشوفه نیز به نفع دولت ضبط شد .

وی گفت : بر اساس (( قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات عیر مجاز )) نگهداری و حمل سلاح شکاری و مهمات به طور غیر مجاز جرم محسوب گردیده و در راستای ماده 18 قانون مذکور اسلحه و مهمات غیر مجاز به نفع دولت (وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) ضبط می گردد . و همجنین طبق بند ب ماده 12 قانون شکار و صید ، شکار غیر مجاز جانوران وحشی جرم محسوب شده و مستوجب مجازات می باشد .

وی ضمن تقدیر و تشکر از ریاست و قضات دادگستری شهرستان نطنز ، نقش مجموعه قضایی را در صدور آرای بازدارنده از تخلفات حوزه تنوع زیستی که موثر در تعادل اکولوژیک ، افزایش پوشش گیاهی و تعدیل آب و هوا و ... است موثر دانست و افزود نقش اصلی در کاهش تخلفات زیست محیطی آرای بازدارنده است .

منطقه شکار ممنوع کرکس نطنز با وسعت 27 هزار هکتار در شمال غربی و جنوبی غربی در حاشیه منطقه حفاظت شده کرکس قرار دارد که از گونه های جانوری مختلفی برخوردار است.و انواع جانوران وحشی اعم از خزندگان، پرندگان و پستاندارانی نظیر کل و بز، قوچ و میش وحشی، گراز (خوک وحشی )، گرگ، شغال، روباه، کفتار، گربه وحشی، پلنگ، تشی، پایکا و غیره در منطفه شکار ممنوع کرکس وجود دارد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات