برگزاری نشست مجازی ماهانه (شهریور )سازمان های مردم نهاد زیست محیطی استان اصفهان

برگزاری نشست مجازی ماهانه (شهریور )سازمان های مردم نهاد زیست محیطی استان اصفهان

نشست مجازی ماهانه (شهریور )سازمان های مردم نهاد زیست محیطی استان اصفهان با حضور اعضای مرتبط برگزارشد .

به گزارش«پارما» از اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی حفاظت محیط زیست استان اصفهان، ، نشست ماهانه شهریور سازمان های مردم نهاد محیط زیستی استان اصفهان به صورت وبینار و با حضور اعضای مرتبط ، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان ، معاونت فنی حفاظت محیط زیست استان، فرمانده یگان ، مدیران و کارشناسان مرتبط ستادی در سالن جلسات این اداره کل برگزارشد .

تاکید بر ارتباط محیط زیست با مدیران شهری جدید، خروجی پسماندهای صنایع، جلوگیری از فعالیت صنایع آلاینده، آموزش های همگانی زیست محیطی ، موضوع پسماند ها در برخی از مناطق محیط زیست، جلوگیری از مجوز برای معادن، تاکید بر مشارکت جوامع محلی پارک ملی کلاه قاضی و قمشلو در حفاظت مناطق ، حل مشکلات درختان و معاون در سیمرم، و برخورد با فعالیت صنایع آلاینده در کاشان از جمله مهمترین موضوعات محوری بود که توسط مدیران عامل سازمان های مردم نهاد زیست محیطی استان اصفهان در این جلسه مطرح شد .

ایرج حشمتی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در این نشست با تاکید بر نقش تشکل های زیست محیطی در رفع مشکلات زیست محیطی استان افزود: تشکل های زیست محیطی در این زمینه می توانند اقدام های موثری را برای جلوگیری از تخریب محیط زیست درهر نقطه از استان انجام دهند که خود ظرفیت بزرگی است.

وی با اشاره به فعالیت های این اداره در مورد لجن های اسیدی افزود: حدود 6 هزار تن لجن اسیدی واحدهایی که مجوز دارند و تحت پایش هستند را با ثبت سامانه از بهمن سال 98 تاکنون به صورت قانونی و دراین راستا حدود 450 تن خاک آلوده نفتی را جابه جا شد.

با عنایت به ماده 7 قانون مدیریت پسماند، مدیریت اجرایی آن به عهده تولید کننده خواهد بود و براساس بخشنامه ابلاغی از سازمان مرکزی در آبان ماه سال 1398، کلیه نقل و انتقالات پسماندها صرفاً از طریق سامانه جامع مدیریت پسماندها امکانپذیر می باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان به موضوع تخلیه پسماندهای اسیدی در برخی از مناطق استان اشاره داشت و مهمترین اقدام های انجام شده در این زمینه را تشریح کرد.

حشمتی همچنین با تشریح عملکرد مرتبط با مدیریت خشکسالی مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان اصفهان افزود: از همان زمستان سال 99 مشخص بود که باخشسکالی و به تبع آن کمبود علوفه و آب در مناطق روبه رو هستیم و در این راستا از همان ابتدا پیش بینی های لازم در این زمینه انجام شد.

وی افزود: اجرای مانور با نیروی انتظامی و مدیریت اطراف مناطق، فرا خوان کمک های مردمی از طریف صندوق ملی محیط زیست، پیگیری اعتبارات برای تامین علوفه، تامین حدود 35 تن علوفه توسط تشکل های زیست محیطی و خیریه ها برای حیات وحش، تامین و توزیع بیش از 150 تن علوفه برای حیات وحش، ترمیم و بازسازی آبشخورها ومدیریت و آبرسانی به مناطق نیازمند از جمله فعالیت های بود که در این زمینه انجام شد.

ارائه عملکرد مرتبط با خشکسالی و مدیریت مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان اصفهان تو سط نعیم کاوه کارشناس محیط طبیعی، پاسخگویی به سوولات تشکل های زیست محیطی توسط حمیراه صفی قلی معاونت فنی حفاظت محیط زیست استان و مرتضی جمشیدیان فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان از جمله برنامه های دیگر این نشست بود.

در این نشست درباره موضوعات و معضلات محیط زیست استان اصفهان تبادل نظر گردید و پیشنهادها و راهکارهایی جهت رفع این مشکلات ارائه شد .

نشست سازمان های مردم نهاد زیست محیطی استان اصفهان با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و معاونین و مدیران ستادی مرتبط به صورت ماهانه با هدف تقویت نقش نهادهای مردمی در مدیریت کلان محیط زیست استان تشکیل می شود.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات