دستگیری متخلفان 26 پرنده سهره طلایی در شهرستان فریدونشهر

دستگیری متخلفان 26 پرنده سهره طلایی در شهرستان فریدونشهر

دستگیری متخلفان 26 پرنده سهره طلایی در شهرستان فریدونشهر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست فریدونشهر از شناسایی و دستگیری سه مُتخلف زنده‌گیری 26 قطعه پرنده سهره طلایی در این شهرستان خبر داد .

به گزارش«پارما» محمد میکلانی اظهار داشت: این سه تن که برخلاف مقررات اقدام به زنده گیری 26 سهره طلایی کرده بودند با همکاری نیروی انتظامی فریدونشهر(پاسگاه اسلام‌آباد) شناسایی و دستگیر شدند .

وی با بیان اینکه از متخلفان ادوات شکار شامل قفس، طناب، تور و سایر موارد کشف شد، گفت: آنها به مراجع قضایی شهرستان تحویل داده شدند .

میکلانی با بیان اینکه زنده‌گیری حیات وحش و پرندگان وحشی جرم محسوب می‌شود و مستوجب مجازات است، از شهروندان خواست تا هرگونه موارد تخلف مربوط به شکار، زنده گیری و نگهداری غیرمجاز پرندگان وحشی و شکاری و سایر گونه‌های حیات وحش را از طریق شماره ارتباطات مردمی 1540 اطلاع رسانی کنند .

سهره‌ از پرندگان دانه‌خوار و حشره‌خوار با منقار کوتاه، مخروطی و قوی و پر و بال رنگارنگ است که بصورت دسته‌جمعی زندگی می‌کند .

سهره از راسته گنجشک سانان، حدود 14 سانتیمتر طول دارد و سرش به رنگ قرمز روشن یا سیاه و سفید و دمش سفید است و گونه طلایی‌اش بدلیل برخورداری از صدای آهنگین و سیمایی زیبا، مورد توجه متخلفان حیات وحش بوده و بعد از زنده گیری برای نگهداری در قفس به فروش می‌رسد .

اقدام به شکار در زیستگاههای حیات وحش پیش از دریافت مجوز، جُرم است و طبق ماده 10 و 15 قانون شکار و صید قابل تعقیب و مجازات می باشد .

فریدونشهر در 180 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات