حمایت شهرداری یزد از فیلم...

شهردار یزد در نشست خبری فیلم "کتاب سرخ" که در رابطه با سندیت واقعه عاشورا ساخته می شود، گفت: اینک که یک فیلم می خواهد در این ارتباط ساخته شود و بخشی از قیام عاشورا را به تصویر بکشد اتفاقی است که می تواند زمینه ساز این باشد تا یزد هم در آن سهم خود را ادا نماید.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد - جمال الدین عزیزی در اولین نشست خبری عوامل تولید فیلم سینمایی"کتاب سرخ" که اولین تجربه کارگردانی امین زندگانی با موضوع "واقعه عاشورا" می باشد، اظهار داشت: از دیرباز عاشورا، ایام محرم و مراسم مذهبی آن، حال و هوای خاصی داشته و مردم یزد البته به مانند سایر هم وطنان ولی با آداب و رسوم ویژه خودشان، به استقبال عاشورا و ایام محرم می رفتند و اینک که یک فیلم می خواهد در این ارتباط ساخته شود و بخشی از قیام عاشورا را به تصویر بکشد اتفاقی است که می تواند زمینه ساز این باشد که یزد هم در آن سهم خود را ادا نماید و خوشحال هستیم که سهمی هرچند اندک در ساخت این فیلم داریم.

شهردار یزد ادامه داد: مطالبی که دوستان از این فیلم تعریف کرده اند و من شنیده ام، به نظر می آید که این فیلم بسیار تأثیرگذار و خوب خواهد بود، ضمن اینکه می تواند بخش دیگری از وقایع عاشورا را ثبت و ضبط نماید.

وی همچنین گفت: ما در شهرداری و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی در چهار سال گذشته و دو سالی که من در خدمت عزیزان بوده ام، سعی داشته ایم علاوه بر اجرای برنامه هایی که در حوزه وظایف شهرداری قرار دارد، از برخی اتفاقات هنری هم که به نوعی می تواند با فرهنگ یزد ارتباط داشته باشد، حمایت کنیم، اتفاقاتی که بتواند یزد جهانی را بشناساند و آن چیزی که ما به عنوان میراث در یزد داریم را بیشتر به سایر هم وطنان و همشهریان معرفی نماید.

عزیزی تأکید کرد: حمایت های ما بیشتر در ارتباط با اتفاقات هنری بود که در آن  یزد به عنوان میراث جهانی و دارالعباده و حسینیه ایران شناخته شود.

شایان ذکر اینکه نشست خبری عوامل تولید فیلم سینمایی "کتاب سرخ" در مورد سندیت واقعه عاشورا بنا بر یک روایت تاریخی به تهیه کنندگی "محمد مصری‌پور" و "زهرا اسحاقیان" با نقش آفرینی بازیگرانی مانند "الیکا عبدالرزاقی"، "فریبا متخصص"، "بهار قاسمیان" و "امیرارسلان رزمی"، شب پنجم مردادماه به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد برگزار شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات