شهردار شهر میراث جهانی: یزد...

شهردار یزد با بیان این که فردوسی شاعری بزرگ و چهره‌ای ملی ولی کمتر دیده شده در المان‌های شهری یزد است، گفت: به منظور پاسداشت شعر و ادب فارسی در سال گذشته ادام به بازپیرایی بوستان وحشی بافقی شاعر محلی یزد و ساخت المان وی برای نصب در این بوستان کردیم.

جمال الدین عزیزی در مورد اهتمام به شعر و ادبیات فارسی در ساختار شهری یزد، اظهار کرد: سال گذشته، بوستان وحشی بافقی را بازپیرایی کردیم و المانی از وی ساختیم تا این بوستان تبدیل به محلی برای شعر و ادب فارسی شود.

وی با بیان اینکه گالری شهری یزد نیز به حوزه ادب و شعر فارسی وابسته است، گفت: به صورت موردی از اشعار شعرای بزرگی مانند فردوسی و سعدی و تصاویری از شاهنامه و شاهنامه‌خوانی استفاده کردیم.

شهردار یزد ضمن بیان اینکه شهرداری برنامه‌ای برای ایجاد المان‌های شهری مختص فردوسی ندارد، گفت: فردوسی از بزرگترین شعرای کشور است که تاثیرگذاری وی در حوزه شعر و ادب فارسی غیرقابل انکار است اما در المان‌های شهری عمدتاً توجه به شخصیت‌های محلی پررنگ‌تر است.

عزیزی از ایجاد خانه‌ی شعر و ادب فارسی توسط سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد خبر داد و عنوان کرد: جانمایی این خانه در محله شیخداد صورت گرفته و اکنون در محرله مرمت و آماده سازی است.

وی به اهمیت فردوسی به عنوان شاعر بزرگ پارسی، تصریح کرد: فردوسی، شخصیتی است که در ایجاد گنجینه‌ای از لغات فارسی خدمت ارزشمندی به شعر و ادب فارسی کرده و مجموعه اشعار و لغات و کلماتش گنجینه‌ای گران قیمت است.

شهردار شهر میراث جهانی یزد خاطرنشان کرد: اگر این گنجینه توسط فردوسی جمع آوری نشده بود، مشخص نبود که سرنوشت ادبیات فارسی به کجا می‌رسید، لذا به عنوان یک علاقمند به ادبیات فارسی معتقدم که بسیاری از واژگان فارسی در اشعار فرودسی به نحوی به کار برده شده که ضمن بیان حکایات و روایات متعدد، آموزه‌های زیادی را برای مردم به همراه دارد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات