تصویب بودجه ۱۴۰۰ و افتتاحیه‌های نوروزی

تصویب بودجه ۱۴۰۰ و افتتاحیه‌های نوروزی

تصویب بودجه ۱۴۰۰ و افتتاحیه‌های نوروزی

شنبه؛ فصل پایان بودجه ۱۴۰۰

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورلی شهر مشهد، در جلسه این هفته کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد لوایح بودجه سال ۱۴۰۰ و تفریغ بودجه سال ۱۳۹۸ موسسه فرهنگی شهرآرا مورد بررسی قرار گرفت.

کمیسیون تلفیق در سه جلسه توامان، بررسی لوایح بودجه ۱۴۰۰ سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات وابسته شهرداری و طرح دریافت بهای خدمات اتوبوسرانی مبتنی بر QR Code را در دستور کار داشت.

آیین افتتاح «طرح ساماندهی کارگران ساختمانی و موقت» نیز با حضور اعضا برگزار شد.
یکشنبه؛ کمیته‌های نظارتی بدون تعطیلی
کمیته های نظارتی شورا در مناطق ۲، ۷ و ۱۱ شهرداری تشکیل جلسه دادند و رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری به بازدید از سازمان بازآفرینی فضاهای شهری و حوزه شهرسازی شهرداری منطقه ۱۱ پرداخت.

کارگروه تخصصی - پژوهشی ارزش آفرینی و اشتغال شورا هم طرح توسعه، ساماندهی و ارتقای کارآفرینی و اقتصاد محلی با استفاده از ظرفیت‌های شهرداری با تمرکز بر کسب و کار های خرد و خانگی و گزارش عملکرد بازارچه هنر (ترنج) سازمان ساماندهی مشاغل شهری، فرآورده‌های کشاورزی را بررسی کرد.
دوشنبه؛ صحن بودجه‌ای
در صد و بیست و پنجمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد شش موضوع از جمله «بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری، سازمان‌ها و شرکت‌های ذیل وابسته» و «اصلاح و متمم بودجه سال ۱۳۹۹ موسسه فرهنگی شهرآرا» به تصویب رسید.
تصویب طرح «دریافت بهای خدمات اتوبوس رانی مبتنی بر QR Code»، لایحه «اصلاح مصوبه ساماندهی دکل‌های مخابراتی» و
لایحه اقاله قرارداد پروژه مشارکتی مجتمع ایستگاهی 17 شهریور از دیگر مصوبات این جلسه بود.

برگزاری نشست مشترک کارگروه تخصصی - پژوهشی شهرسازی و معماری و مسکن شورای اسلامی شهر مشهد با موضوع بررسی طرح مفهومی معماری (کانسپت) برج جنوب طرح بزرگ میدان شهدا آخرین رویداد این روز بود.
سه شنبه؛ افتتاح ایستگاه ایمنی
طی مراسمی با حضور برخی اعضای شورا، آیین افتتاح ایستگاه ۵۳ آتش‌نشانی و بهره‌برداری از ۸ دستگاه خودرو عملیاتی سنگین امروز برگزار شد و شهناز_رمارم، عضو هیات رییسه شورا با حضور در مدارس پسرانه امام رضا(ع) و دخترانه افشارنژاد ۲ پک باغبانی کاشت گل و نهال به دانش‌آموزان هدیه داد.

در آخرین جلسه سال ۹۹، کمیسیون شهرسازی و معماری هم نامه معاونت نظارت و پایش در خصوص مصوبات نحوه دریافت حقوقات شهرداری بابت تبصره ۴ قانون تعیین وضعیت املاک واقع در طرح های دولتی و شهرداری های و ماده ۱۰۱ قانون شهرداری‌ها به بحث گذاشته شد.
همچنین لایحه هوشمندسازی، شهروندسپاری و استفاده از ظرفیت های برون سازمانی در ارایه خدمات شهرسازی مطرح گردید و مورد بررسی قرار گرفت.
چهارشنبه؛ افتتاح و بازدیدهای نوروزی
بازدید رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر مشهد از پروژه‌های منطقه ۶ شهرداری، پایانه اتوبوسرانی شهید جوان و مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری مشهد از جمله برنامه های اعضا بود.

همچنین دو آیین افتتاح «دسترسی اصلی ایستگاه سعدی خط ۲ قطار شهری مشهد» و «بهره برداری از پایانه اتوبوسرانی خواجه ربیع» با حضور اعضا برگزار شد.

جلسه کارگروه قراردادهای کمیسیون حقوقی، املاک و قراردادهای شورا نیز امروز با موضوع لایحه اصلاحیه قرارداد مشارکتی میلاد((AC03)) و ادامه بررسی لایحه اصلاح ضوابط پروانه‌های ساختمانی تشکیل جلسه داد.

همچنین نشست هم‌اندیشی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد با روسای شورای اجتماعی محلات منطقه ۲ شهرداری در قالب سلسله نشست‌های «چهارشنبه با محلات» از دیگر برنامه های این روز بود.

پنجشنبه؛ افتتاح برونسی
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد از فرآیند پویش «کوچه رنگی» در خیابان جنت به مناسبت استقبال از بهار ۱۴۰۰ بازدید کرد و سپس به همراه جمعی از اعضا در آیین بهره‌برداری از دوربرگردان غیرهمسطح شهید برونسی حاضر شد.

همچنین نشست جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد با مسئولین نیروهای مسلح استان به مناسبت روز جانباز برگزار شد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات