قیمت تکلیفی و حذف یارانهها دلایل اصلی زیانهای رجا
با توجه به تثبیت قیمت بلیت قطارهای رجا از سال ۸۳، درآمدهای این شرکت با هزینهها و قیمتهای تمام شده همخوانی نداشته و این موضوع خدماتدهی در قطارها را مشکل ساخته است.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ناصر بختیاری- مدیرعامل شرکت قطارهای مسافری رجا- اظهار کرد: متأسفانه قیمت بلیتهای رجا بعد از واگذاری به تأمین اجتماعی در پایان سال ۸۸ هنوز تکلیفی بوده و این شرکت به عنوان مجموعهیی خصوصی امکان افزایش قیمت بلیت و حتی همسانسازی قیمت در مقایسه با سایر شرکتهای حمل و نقل ریلی را ندارد.
بختیاری تأکید کرد: کمک یارانهیی شرکت قطارهای مسافری رجا برای سال ۱۳۹۰ تاکنون پرداخت نشده و همه این موارد تأثیر زیادی در خدمترسانی مطلوب مورد انتظار را خواهد داشت.
مدیرعامل رجا افزود: قطارهای رجا با توجه به قیمت پایین در حال حاضر با ظرفیت خالی در برخی مسیرها در حال تردد بوده و انتظار این است که حاکمیت هم در این زمینه به کمک بخش خصوصی بشتابد.
بختیاری با اشاره به تلاشهای این شرکت برای افزایش ضریب اشغال قطارها تصریح کرد: انتظار از متولیان گردشگری این است با ایجاد راهکارهایی، فرهنگ توزیع سفر در طول سال را در بین کارکنان و اقشار جامعه فراهم کنند.
وی افزود: تقاضا در زمانهای خاصی از سال به چندین برابر ظرفیت حمل و نقل ریلی مسافری میرسد و این در حالی است که در برخی از ایام قطارها با ظرفیت خالی حرکت میکنند و این موضوع هیچ توجیه اقتصادی نداشته و به ضرر بخش خصوصی است.
نظرات