کاهش زمان سیر با دو بانده شدن راهآهن تهران ـ میانه
مدیرکل راهآهن شمالغرب کشور از دو بانده شدن راهآهن تهران – میانه خبر داد و گفت: این اقدام باعث افزایش سرعت و کاهش زمان سیر و همچنین کم شدن بار ترافیک موجود در مسیر تهران به میانه خواهد شد.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حسن ماسوری در گفتوگو با ایسنا ضمن بیان اینکه اعتبار کلی این پروژه ۶۰۰ میلیارد تومان است، افزود: موافقتنامه امسال شامل دو قطعه اول از تهران تا زیاران و از زیاران تا تاکستان با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان است.
وی با تأکید براینکه این پروژه تا پایان برنامه پنجم توسعه قابل بهرهبرداری است، تصریح کرد: وجود ترافیک سنگین ریلی از تهران تا زنجان، اتصال آن به دو خط جدید در حال احداث میانه – تبریز، افزایش ظرفیت حمل و نقل، قرار گرفتن در مسیر کریدور اروپا بر ایران، کاهش سوانح ریلی، رضایتمندی مردم و جذب بار بیشتر، از مهمترین اهداف دو بانده کردن مسیر راهآهن تهران به میانه است.
این مقام مسئول با یادآوری اینکه طول مسیر راهآهن تهران – میانه ۴۴۰ کیلومتر است، اظهار کرد: دهانه آغاز این طرح حدود ۸ کیلومتر است که مناقصه آن انجام شده و در اختیار پیمانکار قرار گرفته تا نسبت به انجام و اتمام پروژه طبق برنامه زمانبندی اقدام شود.
مدیرکل راهآهن شمالغرب کشور همچنین به استقبال خوب مردم زنجان از ناوگان حمل و نقل ریلی اشاره کرد و گفت: بدون شک، ناوگان حمل و نقل ریلی بهعنوان یکی از ارزانترین و ایمنترین ناوگانهای حمل و نقل در کشور بهشمار میرود که طبق آمار، بعد از اجرای قانون هدفمندسازی یارانهها، شاهد استقبال خوب مردم از این ناوگان و افزایش تعداد مسافران جابهجا شده در طول یک سال اخیر هستیم.
نظرات