پيشرفت قابل توجه عمليات اجرايي راه آهن ميانه- اردبيل طي يك ماه گذشته / تا پايان سالجاري 100 كيلومتر ...

پيشرفت قابل توجه عمليات اجرايي راه آهن ميانه- اردبيل طي يك ماه گذشته / تا پايان سالجاري 100 كيلومتر ...

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان اردبیل ، خيراله خادمي معاون وزير راه و شهرسازي و مدیرعامل شركت ساخت وتوسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور در سفر به استان اردبيل به همراه نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي و استاندار اردبیل از پروژه هاي راهسازي استان اردبیل بازديد كرد .

وي در بازديد از خط‌ آهن ميانه- اردبيل اين پروژه را يكي از اولويت‌هاي سال جهش توليد در حوزه ريلي معرفي كرد و گفت:‌ با توجه به اهميت، اين پروژه طي يك ماه گذشته 200 متر حفاري تونل و 400 متر لاينينگ صورت گرفته است كه پيشرفتي معادل 1 درصد طي يك ماه گذشته براي پروژه محسوب مي شود .

خادمي افزود: 20 هزار متر مكعب بتن ريزي ، 100 هزار متر مكعب خاكريزي طي يك ماه گذشته از ديگر اقدامات قابل توجهي محسوب مي شود كه در پروژه صورت گرفته است .

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از تامین حدود 1100 تن ریل از کارخانه ذوب آهن اصفهان برای این پروژه خبر داد و تاکید کرد: در ابتدای هفته جاری جلسه ای با مدیران ارشد ذوب آهن اصفهان برای جلوگیری از وقفه در تامین ریل برگزار و در این خصوص جای نگرانی وجود ندارد .

وي از انجام عمليات ريل گذاري در 9 كيلومتر از مسير گفت و افزود: طبق برنامه‌ريزي صورت گرفته تا پايان سالجاري 100 كيلومتر از مسير آماده ريل گذاري خواهد بود .

مديرعامل شركت ساخت وتوسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور اعلام كرد: در حال حاضر 60 كيلومتر از مسير آماده ريل گذاري است و عمليات زيرسازي محور نيز با پيشرفت فيزيكي 86 درصدي در حال انجام است .

خادمی ادامه داد: با توجه به شرایط خاص پروژه و لزوم تامین ماشین آلات خاص اجرای روسازی راه آهن 6 دستگاه واگن حمل ، کشنده مورد نیاز ریلی - جاده ای جرثقیل دروازه ای به کار گرفته شده است که پیشرفت پروژه را به بیش از 3 برابر خواهد رساند

معاون وزير راه و شهرسازي ادامه داد: با توجه به قرار گرفتن اين مسير ريلي در منطقه كوهستاني و توپوگرافي محل پروژه ، اين محور يكي از سخت‌ترين و در عين حال فني‌ترين پروژه‌‌هاي ريلي در حال اجراي كشور محسوب مي‌شود كه حجم خاكبرداري و خاكريزي آن حدود36 ميليون متر مكعب است .

وي از اجراي 500 هزار متر مكعب خاكبرداري در مسير از ابتداي سالجاري خبر داد و افزود: 246 هزار متر مكعب خاكريزي، 40 هزار متر مكعب بتن ريزي، 2 هزار متر آرماتوربندي، 272 متر حفاري و 562 متر لاينينگ از ديگر اقدامات صورت گرفته در راه آهن ميانه- اردبيل از ابتداي سالجاري تاكنون است .

وي افزود: تاکنون هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه هزینه شده است كه به قيمت روز حدود 3 هزار میلیارد تومان است و هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان نیز میزان اعتبار مورد نیاز برای اتمام این خط آهن است .

خادمي با اشاره به اشتياق مردم استان در تكميل هرچه سريع تر پروژه يادآور شد: اردبيل يكي از استان هاي بزرگ تولیدی کشور به شمار می‌رود و بهره برداري از راه آهن سهم بزرگي در توسعه اقتصادي اردبيل و استان هاي همجوار خواهد داشت .

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از ایستگاه اردبیل نیز بازدید کرد و گفت: عملیات اجرایی در ایستگاه اردبیل با پیشرفت فیزیکی 53 درصدی در حال انجام است و ساختمان اصلی ایستگاه نیز با پیشرفت فیزیکی 92 درصدی در حال اجرا است .

15 كيلومتر از محور اردبيل - سرچم تا پايان سال آماده بهره برداري است

معاون وزير راه و شهرسازي در ادامه اين سفر از نزديك ترين كريدور ارتباطي استان اردبيل به شبكه آزادراهي كشور بازديد كرد و گفت: محور اردبيل - سرچم يكي از محور هاي مهم ارتباطي اين استان و تنها پروژه جهش توليد در بخش راه و بزرگراه استان اردبيل محسوب مي شود .

خادمي ادامه داد: اين محور اصلی‌ترین کریدور ارتباطی استان به مرکز کشور محسوب شده و به همين خاطر از ترافیک قابل توجهی برخوردار است .

مديرعامل شركت ساخت وتوسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور در تشريح برنامه ريزي هاي صورت گرفته براي تكميل اين پروژه خبر داد و گفت: برنامه ريزي شده است تا پايان سالجاري 15 كيلومتر از محور آماده بهره برداري شود .

وی طول این محور را 174 کیلومتر اعلام کرد و گفت: تاکنون 19 کیلومتر از این محور زیر عبور قرار گرفته و عمليات اجرايي در قطعات يك و دو با پيشرفت فيزيكي 75 درصد و قطعات 3 و 4 به ترتيب با 5 درصد و 4 درصد پيشرفت فيزيكي در حال اجر است .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل

    اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات